منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

همسریابی

درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 178
بازدید کل : 845532
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




6نکته مهم درکاربا کامپیوتر

چهار شنبه 13 آذر 1392

زمانی که با کامپیوتر کار می کنید و یا در یک شرکت مجبورید در همان موقعیت برای ساعت ها حتی نصف روز بدون فعالیت بنشینید، این نه تنها به شما و چشم شما لطمه می زند، بلکه باعث مشکلات سلامتی دیگر مانند افزایش وزن نیز می شود. با این حال، برای سالم ماندن در محل کار موارد بسیار ساده ای برای حفظ سلامتیتان وجود دارد که باهم مرور می کنیم:

1 - به خود استراحت کوچک بدهید

اگر شغل شما در یک مکان نشستن برای ساعتها است ، استراحت کوچک لازم است. شما می توانید به کافه تریا یا دستشویی بروید و یا فقط در اطراف فضای اداری راه بروید. این به شما یک استراحت از وضعیت بد را می دهد و همچنین یک ورزش خوب برای بدن شما است.

2 - خوردن میوه جات

هنگامی که شما در محل کار هستید بدی کار اینست که واقعا متوجه نیستید که چه مقدار غذا می خورید. پس باید خوردنیهای مناسب در محل کار داشته باشید مثل میوه و سبزیجاتی مثل هویچ و ….

3 - نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن مقدار زیادی آب هنگامی که مشغول به کار هستید بسیار مهم است . هنگامی که شما کم تحرک هستید، فکر می کنید تشنه نیستید، اما در هر صورت بدن به آب نیاز دارد .

4 - ورزش های کوچک

می توانید تمرینات کششی کوچک و یا چند حرکت یوگا را انجام دهید اگر در فضای مورد نیاز بتوانید آن را انجام دهید . کشش بدن به شما اجازه استراحت میدهد

5 - زیاد قهوه نخورید

بسیاری از افرادی که زمان زیادی را در محل کار هستند به قهوه معتاد می شوند. آنها این کار را برای داشتن انرژی بیشتر انجام می دهند چون کافئین قهوه موجب بی خوابی می شود . اعتیاد به کافئین می تواند واقعا اعتیاد ناسالم باشد و اگر می خواهید در محل کار سالم باشید، نیاز به کاهش در مصرف کافئین دارید.

6 - استراحت برای دوری ازمانیتور

چشم منعکس کننده وضعیت سلامتی شماست. استراحت کافی و جلوگیری از نگاه کردن به مانیتور خوب است . چشم خود را مالش ندهید

اگر سالم غذا بخورید، استراحت منظم با تمرینات ورزشی در یک فضای محدود کار، داشته باشید سالم خواهید بود . همچنین عصرانه را با توجه به وزن خود کاهش دهید



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:16



مجیدی ودخترش در رستوران

یک شنبه 3 آذر 1392

مجيدي كه پيش از اين قرار بود در برنامه 90 شركت كند به دلايل نامشخصي از اين كار منصرف شد. 

عکس این بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال را در کنار دخترش ببینید.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 13:29



دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!

پنج شنبه 30 آبان 1392

همه ما، دست کم یکبار دوستی را تجربه کرده ایم و از آن خاطره خوش یا ناخوش داریم. بعضی، چنان تجربه ناخوشایندی از دوستی دارند که به "تنهایی" پناه می برند. بعضی از این افراد، تا جایی پیش رفته اند که هرگونه دوست و دوستی را، چه خوب و چه بد، به یک چوب رانده و آنان را مایه عذاب خاطر و ناآرامی جان دانسته اند. در مقابل، کسانی هستند که زندگی خود را فدای دوست کرده اند و معتقدند زندگی بی دوست، بی ارزش است و تنها اکسیر دوستی است که احساس ارزشمندی در انسان به وجود می آورد که موجب رشد می شود.

ما همواره نیازمند مشاوره، یاری، اظهار نظر و همدلی دوستان خود هستیم. هر چه بر این سرمایه بیفزاییم و در بانک دوستی، حساب جاری فعال تری داشته باشیم، به همان نسبت در زندگانی، کامرواتر خواهیم بود. ما نباید و نمی توانیم، همه چیز را تجربه کنیم و همه راه ها را بیازماییم و با آزمون و خطا، درست را از نادرست تشخیص دهیم. دوست واقعی، مطمئن ترین راهنمای ما برای گذر از مسیر آزمون ها و پرهیز از دچار شدن به خطاهای دیگران است. هیچ یک از ما دوبار عمر نمی کند، تا یکی را صرف تجربه اندوزی کند و دیگری، تجربه هایش را به کار گیرد و بر این اساس، زندگی شادی داشته باشد.


آدمی می تواند بدون خویشانش به زندگی کامروای خود ادامه دهد، اما بدون دوستان، داشتن زندگی موفق، ناممکن است؛ از این رو "دوستی" از "خویشاوندی" برتر است. بنابراین، آن که از نعمت دوست بی بهره است. از سرمایه اساسی زندگی محروم و از رسیدن به خواسته هایش گرچه کوچک و محدود باشند، ناتوان است. چنین کسی، درمانده حقیقی است، و از او درمانده تر، کسی است که دوست یا دوستانی فراهم آورده باشد، اما نتواند این سرمایه را حفظ کند و آن را از دست بدهد.

راه های دوست یابی

۱- نیک خواهی
برای این که محبوب دل ها و سلطان قلب ها باشیم، باید نخست از خود آغاز کنیم؛ خود را دوست بداریم و نیک خواه دیگران باشیم. باید دیگران را دوست بداریم تا آنان نیز ما را دوست بدارند. باید به دیگران عشق بورزیم و محبت خود را نثار آنان کنیم، تا اثر آن در خودمان آشکار شود و دیگران محبت خود را به ما ارزانی کنند. اگر دیگران ما را صادق و صمیمی ببینند، با جان و دل به سوی ما می آیند و پیوند دوستی خود را با ما استوار می کنند.
مهم این است که ما آن چه را در دل داریم، آشکار و محبت خود را اظهار کنیم و دیگران را از آن با خبر سازیم. محبت ما هنگامی اثر کامل خود را می گذارد که اظهار شود.

۲- خوش بینی
خوش بینی، اساس ارتباط سالم و سازنده و ریشه جهان بینی افراد موفق است. خوش بینی یعنی نگاه مثبت به هستی، جامعه و خود، که همه این ها نتیجه ایمان درست به خداوند است. آن که خدا را عادل می داند و سررشته هستی را در دستان با کفایت او می بیند. چنین کسی در دل سختی خوشی را می جوید و در دهانه آتش فشان ها شادی راجستجو می کند.این خوش بینی، خود را در همه رفتارهای شخصی نشان می دهد و دیگران را مجذوب او می کند. برعکس، آدم های بدبین، پیشاپیش به دیگران هشدار می دهند که به آنان نزدیک نشوند و آنان را از خود می رانند و هر روز بر پیله بدبینی خود بیشتر می تنند، در حالی که شخص خوش بین آماده برقراری ارتباط و دوستی است.

۳- خوش خویی
ساده ترین راه برای برقراری ارتباط و باز کردن باب گفتگو، "لبخند زدن" است. برای این که به کسی اجازه نزدیک شدن به فضای شخصی خود را ندهیم، کافی است کمی اخم کنیم. به همین سادگی می توانیم کسی را از خود دور یا به خود نزدیک کنیم.

۴- خوش زبانی
دیده ایم که چطور سخنان گزنده کسی، دیگران را رنجانده است. آری، زخم زبان، زخم عمیقی است که درمان آن بسیار دشوار است. از سوی دیگر، بارها کسانی را دیده ایم که تنها با شیرین زبانی و خوش بیانی، نقل مجلس شده اند و نظرها را به خود خیره کرده اند. با زبان خوش، بسیاری از موانع را می توان از سر راه برداشت و دشمنان را به دوستانی تازه تبدیل کرد.

۵- فروتنی
راه رسیدن به دیگران و به دست آوردن دوستی ها، دست کشیدن از غرور بی جا و پا نهادن بر خصلت "خودبزرگ بینی" است کسی که خود را برتر و شایسته تر از دیگران می داند، در برابر خود سدی می کشد. دیگران به چنین فرد خودخواهی، که خود را تافته جدا بافته می داند، نزدیک نمی شوند و او را از دوستی خود محروم می کنند. کسانی که به غلط خودخواهی و تکبر را با "اعتماد به نفس" یکی می گیرند و می پندارند که با فروتنی و افتادگی، ضعف خود را نشان می دهند. اوج "اعتماد به نفس" در "تواضع" آشکار می شود. کسی که اعتماد به نفس دارد، احساس می کند چنان شخصیت پولادینی دارد که فروتنی در برابر دیگران، چیزی از آن نمی کاهد، اما افراد متکبر، شخصیت پوشالی و شکننده خود را زیر نقاب غرور، پنهان می کنند و می کوشند جلوه ای فریبنده از خود نشان دهند.

۶- بخشندگی
یکی از راه های شناخت دوستان یک رنگ از مدعیان دروغین دوستی، ارزیابی آنان براساس صفت "بخشندگی" است. بخشندگی، زبان دشمنان را می بندد و کام دوستان را شیرین می کند و بخشنده را ارجمند می سازد. آن که می بخشد، یقین دارد که بخشش او جای دوری نمی رود و جایگزین دارد؛ از این رو، با اعتماد به نفس و سنجیده، به دوست و دشمن می بخشد و آنان را مجذوب خود می کند. اما آن که از این ویژگی تهی است، همواره می ترسد که مبادا با خواستن چیزی، او را آزمایش و سرافکنده اش کنند. شخص بخشنده، هر چه می بخشد، بر داشته هایش افزوده می شود و چون دریا، که هر چه از آن تبخیر شود جای آن را آب های تازه می گیرد، سرشار از آب رو، شکوه و شخصیت است.

۷- وفاداری
صفت وفاداری، چنان برای ما لازم است که براساس آن، موجودات پیرامون خود را به "وفادار" و "بی وفا" تقسیم می کنیم و پاره ای از حیوانات وفادار را بر انسان های بی وفا ترجیح می دهیم؛ پس باید همواره به ویژه در دوستی، وفاداری را رعایت کنیم. هیچ کس دوست ندارد او را بی وفا بدانند؛ گر چه واقعاً چنین باشد. وفاداری، عامل حفظ دوستی های کهن و استوار کردن دوستی های تازه است.

۸- انصاف
داشتن انصاف، در همه کارها کلید کامیابی است و راه نفوذ در دل هاست. انصاف با خود و دیگران، آدمی را هوشیار می کند و مانع ضایع شدن حق خود و دوستان می شود.آدم با انصاف، از زیاده روی و یا کم گذاشتن در هر کار می پرهیزد و معیاری دارد که بر اساس آن، رفتارش را سازمان می بخشد و در چارچوبی معین به پیش می رود. این ویژگی، موجب جلب اعتماد دیگران می شود و بیانگر ثبات شخصیت و بلوغ اجتماعی است.

۹- صداقت
صداقت با دیگران، محبوبیت به ارمغان می آورد و آدمی را از تنگناها می رهاند و راه های تازه ای در زندگی برایش می گشاید. کسی که با دیگران رو راست و صمیمی است، اعتماد دیگران را جلب می کند و دیگران می توانند از او و نظرش بهره مند شوند و برایش حسابی در دفتر دوستی باز کنند.

گذاردن حق دوستی
باید ببینیم که چگونه می توانیم از سرمایه دوستی بهره مند شویم و آن را برای خود حفظ کنیم. در این مورد چند نکته اهمیت بسیاری دارد:
نخست:
 هر کسی شایسته دوستی نیست و نام "دوست" زیبنده هر کسی نیست. با کسی باید دوست شد که ما را رشد دهد و افق های تازه ای فراروی ما بگشاید؛ کسی که با تجربه و خرد و صداقتش مددکار ما باشد، نه آن که چشمش به بند کیفمان باشد و در پریشان حالی، رهایمان کند. 

از این رو، اول باید دوستان را آزمود و آن گاه به صداقت و وفاداری و پایداریشان اعتماد کرد؛ بنابراین، در کار دوستی باید دست به گزینش زده و از میان افراد خوب، بهترین ها را برای دوستی برگزید. معیارهای خوبی نیز، بسیار است، اما مهم ترین آنها عبارتند از :
 ایمان، تعهد، وفاداری، صداقت، خرد، دوراندیشی و بخشندگی.
دوم: اگر چه باید در گزینش دوستان و کسب اطمینان، از جهت پایبندی آنها به صفات یاد شده دقت کرد، اما این به معنای کنجکاوی در امور داخلی افراد و شناخت صفات پنهان آنها نیست. در این باره، مانند موارد دیگر، باید با اعتدال رفتار کرده و جانب میانه روی را رها نکرد.

سوم: هدف دوستی، رشد یافتن آدمی است؛ بنابراین یکی از وظایف دوستان، آن است که ضعف های یکدیگر را برای خود، بیان کنند و بکوشند آنها را برطرف کنند. دوست واقعی، کسی نیست که اشتباهات ما را ندیده بگیرد و همواره به ما لبخند بزند، بلکه کسی است که خطای ما را گوشزد کند.

از سوی دیگر، ما نیز باید بیاموزیم که اگر دوستی خطای ما را گوشزد کرد، آن را با روی گشاده بپذیریم و این هدیه صمیمانه را، دوستانه، آویزه گوش خود کنیم. از این رو، در احادیث پیشوایان معصوم، مؤمن، آیینه مؤمن معرفی شده است. آیینه، در نشان دادن آنچه می بیند، تردید ندارد و اگر چیزی را بپوشاند، این کار او خیانت به شمار می رود. اگر آیینه، نقش روی ما را به درستی نشان داد، باید خودشکنی کنیم، نه آیینه شکنی!  



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 19:7



راهکارهایی برای رفع استرس

پنج شنبه 30 آبان 1392

اضطراب و استرس مجموعه‌ای از علائم ناخوشایند است که همه به گونه ای آن را تجربه کرده‌اند.که مهمترین اثر آن مانعی برای سلامتي و ارتقا کيفيت کار است.

استرس احساس ناخوشایندی است که شامل مجموعه‌ای از علائم مثل دلشوره، بی‌قراری، به هم خوردن تمرکز ذهنی، بی‌خوابی، تپش قلب و عرق کردن است  که در مواجهه با خطرات و موقعیت‌های آسیب‌رسان، حالتی طبیعی تلقی می‌شود، اما اگربی‌جهت یا در مواجهه با شرایطی نه‌چندان استرس‌زا ایجاد ‌شود، باید آن را به عنوان بیماری تلقی کرد.

اما چگونه با استرس ها کنار بیاییم؟ چگونه  آنرا کاهش دهیم و مهمتر راهکار حل این مشکل چیست؟

با رعایت نکات ذیل که بسیار هم آسان است  شما به کنترل و یا رفع استرس خود کمک می کنید:

1- سعي کنيد صبح ها، حتي در روزهاي تعطيل زود از خواب بلند شويد. در اين صورت ساعت زيستي بدن شما منظم مي شود و طبق برنامه خاصي زمان خواب و بيداري شما را تنظيم مي کند. در نتيجه پس از مدتي در هنگام بيدار شدن، احساس بهتري بدست مي آوريد. با تغيير مداوم ساعت خواب سيستم تنفسي بدن مختل مي شود. بنابراين بهتر است هنگام خواب به سمت چپ خود بخوابيد و نفس عميق بکشيد. در اين حالت سوراخ راست بيني تحريک مي شود و در نتيجه سمت راست بدن فعالتر مي شود. حتماً مي دانيد که سمت راست بدن انسانها قسمت فعال بدن است.

 2- پس از دوش گرفتن، زبان خود را تميز کنيد. براي اين کار مي توانيد با يک قاشق نقره اي بار زبان را پاک کنيد و يا با استفاده از مسواک اين عمل را انجام دهيد. سپس دهان را با آب شسته و قرقره کنيد. اين کار علاوه بر اينکه باعث تميز شدن زبان مي شود، در از بين بردن و زدودن برخي از باکتريهاي مضر نيز موثر است.

3- با انگشت کوچک خود به همراه مقداري روغن ( مثل روغن بادام )، درون سوراخهاي بيني را ماساژ دهيد. اين عمل باعث محافظت از بيني و تنفس بهتر مي شود.

4- چرا با عجله و در حالت ايستاده، قهوه يا چاي مي نوشيد؟ اين کار اصلاً درست نيست. به گفته متخصصان در هنگام غذا بايد تمام توجه شخص متوجه خوردن و نوشيدن باشد. اين مهم نيست که چه چيزي مي خوريد ولي اينکه آن را چه جوري مي خوريد، بسيار مهم است. بنابراين با آرامش بنشينيد. يک گل بر روي ميز قرار دهيد و يک ميوه تازه بخوريد. نوشيدن يک فنجان قهوه نيز بسيار عالي است، در هنگام غذا خوردن بهتر است از گوش دادن به راديو يا خواندن روزنامه پرهيز کنيد.

5- در هنگام کار، تمام توجه تان را معطوف به همان کاري کنيد که مي خواهيد آن را همان موقع انجام دهيد. بنابراين ذهن خود را با کار زياد مشغول نکنيد و چند کار را همزمان با هم شروع نکنيد. فکر کردن به اين مساله که چه کاري را بايد فردا انجام دهم يا چه کاري را ديروز انجام نداده ام، اصلاً صحيح نيست.

 

6- اگر در سرکار يا در خانه خود را تحت فشار حس کرديد، براي يک لحظه دست از کار بکشيد و تمام حواس خود را متوجه نفس کشيدن خود بکنيد. اين عمل شما را از استرس دور مي کند و به شما آرامش مي بخشد. نفس کشيدن صحيح، باعث احساس آرامش بيشتر در فرد مي شود. بنابراين انگشتان خود را در پشتتان، در حالي که نشسته يا ايستاده هستيد، بهم قفل کنيد. دست خود را دراز کنيد و کتف را به سمت پايين بياوريد در اين صورت عمل تنفس، به طور خودکار عميقتر مي شود.

7- آيا مدت طولاني به صفحه تلويزيون يا مانيتور نگاه مي کنيد؟ در اين صورت در زمان تنفس، به فضاي سبز، آسمان يا درختان خيره شويد. اگر در آن منطقه، فضاي سبزي به چشم نمي خورد، يک عکس يا پوستر بر روي ديوار آويزان کنيد. بهتر است که در عکس، بيشتر رنگهاي آبي و سبز به کار رفته باشد، زيرا اين رنگها بسيار آرامش دهنده هستند. همچنين قرار دادن کارت پستالي با منظرۀ جنگل و يا ساحل بر سر ميز کار نيز بسيار عالي است.

8- سعي کنيد که همواره چهره اي بشاش داشته باشيد. اين عمل احساس خوشايندي را در فرد ايجاد مي کند.

9- در شب، تمام عضلات بدن را شل کنيد. دستتان را به پايين دراز کنيد و از پنجره به بيرون نگاه کنيد. سپس خيلي آهسته خود را به اين سو و آن سو تکان دهيد و وزن خود را از پا به قسمتهاي ديگر بدن منتقل کنيد. اين تمرين خستگي را از ناحيه پاييني کمر و کتف بيرون مي کند.

10- اگر بد مي خوابيد، قبل از خواب پياده روي کنيد. سپس يک ليوان شير گرم با آرد جوز هندي و هِل بنوشيد و کف پايتان را با روغن کنجد ماساژ دهيد. اگر شير در خانه نداريد، مي توانيد به جاي آن از چاي آرام بخش استفاده کنيد. به پهلوي راست بخوابيد. در اين حالت سوراخ سمت چپ بيني و در نتيجه سمت چپ بدن که غير فعال است، تحريک مي شود. و در اين حالت سريعتر به خواب مي رويد. اگر آرامش دروني نداريد، بر روي شکم بخوابيد. دست راست را بر روي دست چپ قرار دهيد و پيشاني خود را بر روي آن بگذاريد. شست پا را بهم نزديک و پاشنه ها را از هم دور کنيد و به آهنگ بالا و پايين رفتن شکم خود توجه کنيد. پس از مدتي به خوابي خوش فرو مي رويد.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 19:4



گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید

چهار شنبه 22 آبان 1392

کارشناسان فناوری با مطرح کردن توصیه هایی به منظور افزایش عمر باتری تلفن های همراه تأکید کردند که بهترینراه طول عمل باتری ها نگاه داشتن شارژ موبایل بین 40 تا 80 درصد است.

تعدادی از افراد به شارژ هر روزه تلفن همراه خود اعتقاد جدی دارند و دیگران اصرار دارند که شارژ تلفنشان باید به طور کامل خالی شود تا آن را شارژ کنند، اما به هر صورت کاربران تلفن های همران هیچ کاری برای تمام شدن عمر باتری های موبایل هایشان انجام نمی دهند.

اکنون کارشناسان نظر قطعی خود را در این رابطه صادر کردند، اگر می خواهید عمر باتری تلفن ها و گجت هایتان طولانی تر شوند، آن را هر روز شارژ نکنید.

«اریک لیمر» به عنوان یکی از علاقمندان به عرصه فناوری که تحقیقاتی در این زمینه انجام داده مدعی شد که شارژ کامل برای تلفن های همراه وضعیت مطلوبی نیست، در حقیقت وی استدلال می کند که باید موبایل را پیش از رسیدن به شارژ 100 درصد از برق جدا کرد.

وی گفت: در اکثر اوقات داشتن شارژ کامل و خالی کردن کامل شارژ هیچ کمکی به عمر باتری نمی کند بلکه به باطری صدمه هم وارد می کند.

ارقام یکی از سایت های جامع اطلاع رسانی درباره باتری که «دانشگاه باتری» نام دارد، نشان می دهد که تلفن های همراه باید شارژ بالای 50 درصد و پایین 100 درصد داشته باشد تا عمر باتری طولانی تر شود، اما یک راهکار هوشمندانه این است که باید ماهی یکبار شرایطی را فراهم کرد که شارژ تلفن به طور کامل خالی شود.

«لیمر» یادآور شد: کاربران باید شارژ تلفن همراه خود را در صورت امکان بالای 50 درصد نگاه دارند اما رها کردن تلفن در برق پس از شارژ موجب فرسایش باطری می شود.

به طوری کلی سطح بهینه شارژ بین 40 تا 80 درصد است.

وی همچنین این باورهای کلیشه ای که گفته می شود تلفن جدید را برای 72 ساعت در شارژ نگاه دارید و سپس از آن استفاده کنید را به سخره گرفت و گفت شاید این باور برای آن است که تلفن یادش بماند شارژ کامل داشتن چه حسی دارد!

شاید این روش برای تلفن هایی که دارای باتری های نیکلی هستند موثر بودند اما برای بایری های لیتیوم- یون که در تلفن های جدید استفاده می شوند، بی تأثیر هستند.

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:20



9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن

پنج شنبه 16 آبان 1392

همگی ما می دانیم كه انیشتن این فرمول را كشف كرد. اما واقعیت آن است كه چیز های كمی در مورد زندگی خصوصی اش می دانیم.

او با سر بزرگ متولد شد:

وقتی انیشتن به دنیا آمد او خیلی چاق بود و سرش خیلی بزرگ تا آنجایی كه مادر وی تصور می كرد، فرزندش ناقص است،اما بعد از چند ماه سر و بدن او به اندازه های طبیعی بازگشت.

اوخیلی دیر زبان باز کرد:

یکی دیگر از مشهورترین جنبه های کودکی اینشتین این است که او خیلی دیرتر از بچه های معمولی صحبت کردن را آغاز کرد. طبق ادعای خود اینشتین، او تا سن سه سالگی حرف زدن را آغاز نکرده بود و بعد از آن هم حتی تا سنین بالاتر از نه سالگی به سختی صحبت می کرد. به دلیل پیشرفت کند کلامی اینشتین، و گرایش او به بی توجهی به هر موضوعی که در مدرسه برایش خسته کننده بود و در مقابل توجه صرف او به مواردی که برایش جالب بودند باعث شده بود که برخی همچون خدمه منزل اینشتین او را کند ذهن بدانند. البته در زندگی اینشتین، این اولین و آخرین باری نبود که چنین انگ ها و نظرات آسیب شناسانه ای به او نسبت داده می شد.

حافظه اش به خوبی آنچه تصور می شود نبود:

مطمئنا انیشتن می توانسته كتاب های مملو از فرمول و قوانین را حفظ كند،اما برای به یاد آوری چیزهای معمولی واقعا حافظه ضعیفی داشته است. او یكی از بدترین اشخاص در به یاد آوردن سالروز تولد عزیزان بود و عذر و بهانه اش برای این فراموشكاری، مختص دانستن آن برای بچه های كوچك بود یا بطور مثال انیشتین سرعت صوت را از حفظ نمیدانست و وقتی از وی دراین مورد سوال می کردند میگفت اینها چیزهایی است که همه آنرا میدانند پس من وقتم را برای دانستن آنها تلف نمی کنم!

او ازداستان های علمی-تخیلی متنفر بود:

انیشتن از داستان های تخیلی بیزار بود. زیرا كه احساس می كرد، آنها باعث تغییر درك عامه مردم ازعلم می شوند و در عوض به آنها توهم باطلی از چیز هایی كه حقیقتا نمی توانند اتفاق بیفتند میدهد. به بیان او "من هرگزدر مورد آینده فكر نمی كنم،زیراكه آن به زودی می آید. به این دلیل او احساس می كرد كسانی كه بطور مثال بشقاب پرنده ها را می بینّند باید تجربه هایشان را برای خود نگه دارند.

او در آزمون ورودی دانشگاهش رد شد!

درسال 1895 در سن 17 سالگی،انیشتن كه قطعا یكی از بزرگترین نوابغی است،كه تا كنون متولد شده،در آزمون ورودی دانشگاه فدرال پلی تكنیك سوییس رد شد. در واقع او بخش علوم وریاضیات را پشت سر گذاشت ولی در بخش های باقیمانده، مثل تاریخ و جغرافی رد شد.وقتی كه بعدها از او در این رابطه سوال شد؛او گفت:آنها بی نهایت كسل كننده بودند، و او تمایلی برای پاسخ دادن به این سوالات را در خود آحساس نمی كرد.

علاقه ای به پوشیدن جوراب نداشت:

انیشتن در سنین جوانی یافته بود كه شصت پا باعث ایجاد سوراخ در جوراب می شود.سپس تصمیم گرفت كه دیگر جوراب به پا نكند و این عادت تا زمان مرگش ادامه داشت. علاوه بر این او هرگز برای خوشایند و عدم خوشایند دیگران لباس نمی پوشید، او عقیده داشت یا مردم اورا می شناسند و یا نمی شناسند.پس این مورد قبول واقع شدن[آن هم از روی پوشش] چه اهمیتی میتواند داشته باشد؟

او فقط یكبار رانندگی كرد:

انیشتن برای رفتن به سخنرانی ها و تدریس در دانشگاه، از راننده مورد اطمینانش كمك می گرفت. راننده وی نه تنها ماشین اورا هدایت می كرد، بلكه همیشه در طول سخنرانی ها در میان، شنوندگان حضور داشت. انیشتن، سخنرانی مخصوص به خود را انجام می داد و بیشتر اوقات راننده اش، بطور دقیقی آنها را حفظ می كرد. یك روز انیشتن در حالی كه در راه دانشگاه بود، باصدای بلند در ماشین پرسید:چه كسی احساس خستگی می كند؟ راننده اش پیشنهاد داد كه آنها جایشان را عوض كنند و او جای انیشتن سخنرانی كند، سپس انیشتن بعنوان راننده او را به خانه بازگرداند.

عدم شباهت آنها مسئله خاصی نبود. انیشتن تنها در یك دانشگاه استاد بود و در دانشگاهی كه وقتی برای سخنرانی داشت، كسی او را نمی شناخت و طبعا نمی توانست او را از راننده اصلی تمییز دهد.

او قبول كرد، اما كمی تردید در مورد اینكه اگر پس از سخنرانی سوالات سختی از راننده اش پرسیده شود، او چه پاسخی خواهد داد، در درونش داشت.

به هر حال سخنرانی به نحوی عالی انجام شد، ولی تصور انیشتن درست از آب در آمد. دانشجویان در پایان سخنرانی انیتشن جعلی شروع به مطرح كردن سوالات خود كردند.

در این حین راننده باهوش گفت "سوالات بقدری ساده هستند كه حتی راننده من نیز می تواند به آنها پاسخ گوید "سپس انیشتن از میان حضار برخواست وبه راحتی به سوالات پاسخ داد،به حدی كه باعث شگفتی حضار شد".

الهام گر او یك قطب نما بود:

انیشتن در سنین نوجوانی یك قطب نمابه عنوان هدیه تولد از پدرش دریافت كرده بود. وقتی كه او طرز كار قطب نما را مشاهده می نمود، سعی می كرد طرز كار آن را درك كند. او بعد از انجام این كار بسیار شگفت زده شد.بنابر این تصمیم گرفت علت نیروهای مختلف در طبیعت را درك كند.

راز نهفته در نبوغ او:

بعد از مرگ انیشتن در 1955 مغز او توسط توماس تولتز هاروی برای تحقیقات برداشته شد. اما اینكار بصورت غیر قانونی انجام شد.بعدها پسر انیشتن به او اجازه تحقیقات در مورد هوش فوق العاده پدرش را داد.

هاروی تكه هایی از مغز انیشتن را برای دانشمندان مختلف در سراسر جهان فرستاد. از این مطالعات دریافت می شود كه مغز انیشتن در مقایسه با میانگین متوسط انسانها،مقدار بسیار زیادی سلولهای گلیال كه مسئول ساخت اطلاعات هستند داشته است.همچنین مغز انیشتن مقدار كمی چین خوردگی حقیقی موسوم به شیار سیلویوس داشته، كه این مسئله امكان ارتباط آسان تر سلولهای عصبی را بایكدیگر فراهم می سازد.

علاوه بر اینها مغز او دارای تراكم و چگالی زیادی بوده است و همینطور قطعه آهیانه پایینی دارای توانایی همكاری بیشتر با بخش تجزیه و تحلیل ریاضیات است.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:52



کوتاهترین خلبان جهان

جمعه 10 آبان 1392

خلبان ها همیشه از میان افرادی انتخاب می شوند که فرم بدنی خوب و مناسبی داشته باشند. خلبانان برای ورود به دانشکده حتی باید دندان های خود را نیز نزد پزشک نشان دهند تا مشکلی نداشته باشد.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، از آنجایی که تنها افراد خاص می توانند وارد کلاس های آموزشی خلبانی شوند پس راه برای افرادی که دچار مشکلات خاص هستند آنچنان هموار نیست ولی گاهی اوقات عده ای هستند که از روی علاقه همه مشکلات را به جان می خرند.

"کایرن جونز" یک مرد 23 ساله است از انگلستان است که از همان بدو تولد دچار مشکل "کوتولوگی" بوده است اما این مشکل اجازه نداد او از مسیر خود دور باشد و از این رو تصمیم گرفت تا با تحمل فشارها به یک خلبان تبدیل شود.

کوتاه‌ترین خلبان دنیا! + عکس

این مرد که تنها 1 متر و 20 سانتی متر قد دارد می گوید:" هنگام پرواز پاهای من به پدال ها نمی رسید و باید کلی سعی و تلاش می کردم و گاهی هم مجبور شدم در هواپیما سرپا به ایستم."

این مرد که تنها توانایی پرواز با هواپیماهای آموزشی و کوچک را دارد اعتقاد دارد باید لقب موشک را به او بدهند زیرا وزن او تنها 40 کیلوگرم است و هواپیما می تواند به راحتی سرعت گرفته و شتاب خوبی دارد.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 16:43



کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال

پنج شنبه 2 آبان 1392

سرهنگ عباسعلی محمدیان ،در تشریح این حادثه اظهارکرد: مردی در سال 74، مفقودشدن پدرش را به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد و از آن زمان تحقیقات برای رسیدگی به این پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی آغاز شد.

وی با بیان اینکه یک ماه پیش کارآگاهان پلیس آگاهی به همسر دوم فقدانی مشکوک شدند و حدود 20 روز قبل او را دستگیر کردند، گفت: کارآگاهان با اخذ دستورات قضایی، امروز منزل مفقودی در ستارخان را بازرسی کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: کارآگاهان داخل موتورخانه منزل مفقودی، به دیواری برخوردند که ابعادش بر اساس مهندسی ساختمان نبود و بر همین اساس دیوار کاذب را تخریب کردند و با یک اسکلت متعلق به این پزشک روبرو شدند.

محمدیان با تاکید بر اینکه جسد امروز کشف شد، گفت: فردا تحقیقات از متهمه آغاز خواهد شد.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 8:20



زود بخوابید تا سلامت باشید

جمعه 26 مهر 1392

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند و در ساعات مناسبی از شب به استراحت می پردازند کمتر گرفتار بیماریهای مختلف می شوند.

سحرخیز بودن باعث می شود تا مغز بتواند به درستی به عملكرد خود ادامه بدهد، یكی از عوامل اصلی كه سبب می شود افراد با زود از خواب بیدار شدن مشكل نداشته باشند این است كه ساعات كافی در شب استراحت كنند.

بررسی ها نشان می دهد، دانشمندان با انجام تحقیقاتی ۲۰ ساله روی ۱۷۰۰ داوطلب دریافتند افرادی كه شب ها زود می خوابند و صبح ها سرحال و شاداب و زود از خواب بیدار می شوند كم تر دچار امراض و بیماری ها می شوند و بدنی سالم و قوی تری دارند.

افرادی كه صبح ها زود از خواب بیدار می شوند سیستم ایمنی بدنی قوی تری دارند و بدن آنها راحت تر ویروس ها و باكتری ها را در اثر بیماری نابود می كند.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:1



خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن

جمعه 19 مهر 1392

سفیان بن عُیینه : امام سجّاد علیه السّلام به حج رفت . چون احرام بست و بر مركب خویش قرار گرفت ، رنگش زرد شد و به لرزه افتاد و نتوانست لبّیك بگوید . كسى گفت : لبّیك نمى گویى؟ 

فرمود : مى ترسم خداوند در پاسخ من بگوید : لا لبّیك و لا سعدیك! و چون لبّیك گفت، بیهوش شد و از مركبش افتاد . این حالت همچنان به او دست مى داد، تا آن كه حجش را به پایان برد .

 مالك بن انس : سالى با امام صادق علیه السّلام به حج رفتم . هنگام احرام ، چون بر مركبش قرار گرفت : هرچه مى خواست لبّیك بگوید ، صدایش در گلو مى شكست و نزدیك بود كه از مركبش بیفتد.

عرض كردم : اى پسر پیامبر! بگو ، ناچار باید لبّیك بگویى . فرمود : اى پسر ابو عامر! چگونه جرأت كنم و بگویم «لبّیك اللّهمّ لبّیك» ، در حالى كه بیم دارم خداى متعال به من بگوید : «لا لبّیك و لا سعدیك!»؟



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 20:28



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com