منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

همسریابی

درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 179
بازدید کل : 845533
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




بنر کلوب

پنج شنبه 11 مهر 1392

کلوب عشق مثبت

 



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:21



علت ریشه‌های پوست اطراف ناخن‌ها چیست؟

پنج شنبه 11 مهر 1392

دکتر لاجوردی متخصص پوست و مو گفت: ریشه ریشه شدن پوست اطراف ناخن‌هارا در اصطلاح (Hangnel) می‌گویند. اتفاقی است که به علت ضربه‌های مکرر به دست در اثر استفاده زیاد از دستان، کسانی‌که کارهای منزل را انجام می‌دهند مانند خانم‌های خانه‌دار، یا مشاغلی چون آرایشگری، آشپزی یا شغل‌هایی که دست در معرض شست‌وشوی زیاد باشد دیده می‌شود که پوست دچار خشکی شده و در نتیجه ریش‌ریش می‌شود.

وی افزود: به طور معمول بیماری‌های خونی و کمبود ویتامین یا کلسیم علتی برای ایجاد این عارضه نیست و در هر طیف سنی (کودک و نوجوان) افرادی‌که پوست خشک دارند یا شست‌وشوی مکرر انجام می‌دهند دیده می‌شود.

این متخصص پوست درباره درمان این عارضه افزود: افراد مبتلا از دست کاری و کندن ریشه‌های کنار ناخن‌هایشان خودداری کنند چون محلی برای ورود عفونت شده و ممکن است (paronishia) یا التهاب عفونت اطراف ناخن اتفاق بیافتد. شست‌وشو را محدود کرده و از شوینده‌های ملایم و بدون ph اسیدی بالا استفاده کنند بعد از شستن حتما دست‌ها را خشک و از مرطوب کننده پوست استفاده کنند.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 10:18



بهترین گوشی های هوشمند دنیا

جمعه 5 مهر 1392

در این گزارش به معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند دوربین‌دار می‌پردازیم.


گوشی Xperia Z1 دارای دورربین 20/7 مگاپیکسلی است که وضوح تصویر عکس به ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل می‌رسد. از سوی دیگر می‌توان تصاویر ویدیویی را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کرد. همچنین هنگام فیلمبرداری قابلیت لرزشگیر باعث می‌شود که تصاویر با کیفیتی گرفته شود و می‌توان کیفیت تصاویر را هنگام فیلمبرداری به شکل دستی تنظیم کرد.
 
 
از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به زوم لمسی، تشخیص صورت و امکان عکسبرداری پانوراما اشاره کرد.
 
دوربین ثانویه هم دو مگاپیکسلی است و می‌توان با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه با استفاده از این دوربین فیلمبرداری کرد.
 
دوربین اصلی این گوشی دارای لنز G Lens است که ابزارهای زیادی را برای تنظیم دوربین در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 

Galaxy S4 یکی از بهترین گوشی‌های دوربین‌دار دنیاست. دوربین این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت ۴۱۲۸×۳۰۹۶ پیکسل ثبت کند.
 
 
دوربین از دو فلش LED برخوردار است و می‌توان همزمان با آن ویدیو با کیفیت HD و عکس گرفت. دوربین این گوشی همچنین قابلیت تشخیص صورت و لبخند را دارد و از لرزشگیر برخوردار است.
امکان فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و نیز استفاده از دو دوربین برای فیلمبرداری همزمان از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.
 
دوربین ثانویه هم در گوشی Galaxy S4 دو مگاپیکسلی است و امکان ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.
 
البته نمایشگر پنج اینچی با وضوح Super AMOLED و دو پردازنده چهار هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX 544MP3 در کیفیت این گوشی بی‌تاثیر نیست.
 

Galaxy S4 Zoom اساسا به نظر می‌رسد که دوربین است تا یک گوشی. طراحی این گوشی با سایر گوشی‌های هوشمند متفاوت است. در بخش پشتی آن لنز قرار گرفته که قابلیت باز شدن دارد.
دوربین این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی است و از فلش زنون بهره می‌برد و اندازه حسگر آن 1/2 اینچ است. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به زوم لمسی، امکان تشخیص صورت و لبخند، زوم ۱۰ برابر و عکاسی پانوراما اشاره کرد.
 
 
امکان ضبط ویدیو با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل در این گوشی وجود دارد و دوربین ثانویه 1/9 مگاپیکسلی است.
 
صفحه نمایش این گوشی 4/3 اینچی است، ۸ گیگابایت حافظه داخلی و 1/5 گیگابایت RAM دارد و از پردازنده دوهسته‌ای1/5 گیگاهرتزی بهره می‌برد.
 

اما Lumia 1020 نخستین گوشی با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی و مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون است.
 
این گوشی به لنز کارل زایس مجهز شده و از تثبیت کننده نوری، زوم دستی و خودکار، فلش زنون و LED بهره می‌برد.
 
 
از دیگر ویژگی‌های دوربین این گوشی می‌توان به پشتیبانی از فناوری PureView، قابلیت تشخیص صورت و امکان ضبط ویدیو با دو دوربین به شکل همزمان اشاره کرد.
 
با دوربین این گوشی می‌توان تصاویری با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کرد، همچنین می‌توان در حین فیلمبرداری چهار برابر زوم کرد بدون اینکه از کیفیت فیلم کاسته شود.
از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 4/5 اینچی، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از سیستم‌عامل ویندوز فون اشاره کرد.


نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 22:8



توضیحات دفتر احمدی‌نژاد درباره زمان ظهور

چهار شنبه 27 شهريور 1392

در پی نقل قولی از رئیس جمهوری سابق درباره زمان ظهور امام عصر (عج) در برخی رسانه‌ها، دفتر احمدی‌نژاد توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.
خبرگزاری فارس: توضیحات دفتر احمدی‌نژاد درباره زمان ظهور
 در پی انتشار خبری رسانه‌ها به نقل از محمود احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه امام زمان(عج) تا 4 سال دیگر ظهور می‌کند، دفتر رئیس جمهور سابق اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «در پایان مراسم تقدیر از رئیس جمهوری سابق در مسجد جامع نارمک، فردی خطاب به وی گفت: «آقای احمدی‌نژاد! ما از حالا تا 4 سال آینده لحظه‌شماری می‌کنیم و منتظریم تا برگردید و اوضاع را مجدداً اصلاح کنید» که آقای احمدی‌نژاد در پاسخ اظهار داشت: «باید منتظر امام زمان (عج) بود که مصلح واقعی اوست و دعا نماییم در فرج ایشان تعجیل شود».



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 18:39



10 نکته طلایی برای انتخاب بهترین لپ تاپ

چهار شنبه 20 شهريور 1392

 

1518785_957.jpeg
زمان زیادی به آغاز فصل پاییز و شروع مدارس و دانشگاه ها باقی نمانده است. بیشتردانش آموزان و دانشجویان برای استفاده از اینترنت و انجام امور درسی خود نیاز به یک لپ تاپ مناسب دارند. اگر شما نیز قصد دارید برای اولین بار یک لپ تاپ مخصوص محیط تحصیل خریداری کنید، با مطلب خراسان همراه شوید.

گام اول در خرید یک محصول الکترونیکی مانند لپ تاپ، تعیین نیازهای اولیه و اساسی است. برای مثال ممکن است برای فردی، طول عمر باتری یکی از فاکتورهای مهم در خرید یک لپ تاپ باشد و برای فردی دیگر قدرت پردازنده در اولویت نخست قرار گیرد.

آن چه نیاز دارید

1 – طول عمر زیاد باتری:مهم نیست که در چه مقطعی تحصیل می کنید، اما ممکن است از صبح تا شب مجبور به استفاده از لپ تاپ به صورت ممتد و بدون امکان اتصال آن به برق باشید. اگر جزو این گروه هستید، پیشنهاد می کنیم یک لپ تاپ مجهز به نسل چهارم پردازنده های چند هسته ای اینتل موسوم به هسول را خریداری کنید. برای تشخیص این پردازنده ها کافی است شماره مدل آن ها را بررسی کنید.به گزارش pc world ،شماره مدل پردازنده های این نسل در محدوده 4000 قرار دارد. به عنوان مثال پردازنده Core i3-4010U یکی از همین پردازنده هاست.

2 – وزن و حجم کم:کیف و کوله پشتی یک دانش آموز یا دانشجو پر است از کتاب ها و جزوات درسی گوناگون. در این شرایط باید به فکر خرید لپ تاپی سبک و کم حجم بود. تبلت های جدید با قابلیت اتصال صفحه کلید ، می توانند جایگزین مناسبی برای لپ تاپ باشند. البته همواره باید قیمت و قابلیت های نرم افزاری این محصولات را مد نظر قرار داد.

3 – صفحه کلید راحت:اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که کاغذ و قلم را به طور کامل از برنامه درسی خود حذف کرده اید و قصد دارید تمام امور خود را با استفاده از ماوس و صفحه کلید انجام دهید، باید حتما راحتی صفحه کلید لپ تاپ مورد نظر خود را مورد آزمایش قرار دهید. همچنین بسیاری از صفحه کلیدهای جدید طوری طراحی شده است که کمترین میزان آسیب را برای دست و مچ کاربر داشته باشد.

4 – صفحه نمایش بزرگ برای انجام کارهای گوناگون به صورت هم زمان:هیچ چیزی سخت تر از کار با چند برنامه مختلف به صورت هم زمان در یک صفحه نمایش کوچک نیست. فرض کنید قصد دارید هم زمان با نگارش یک متن در برنامه Word ، به موسیقی گوش کنید و ایمیل خود را نیز چک کنید؛ انجام این کارها در یک صفحه نمایش کوچک واقعا آزار دهنده است. به گزارش zoomit ،برای راحت انجام دادن این گونه کارها، پیشنهاد می کنیم یک لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 14 اینچ و یا بزرگ تر خریداری کنید.

5 - گارانتی و خدمات پس از فروش: بسیاری از تولید کنندگان مطرح لپ تاپ، هیچ نمایندگی معتبری در ایران ندارند و ارائه گارانتی از طرف آن ها به معنی دریافت پشتیبانی از شرکت اصلی نیست. بیشتر شرکت هایی که خود را نماینده رسمی شرکت های بزرگ معرفی می کنند، تنها یک وارد کننده عمده هستند و هیچ ارتباطی با شرکت تولید کننده محصول ندارند. در ضمن موارد بی شماری وجود دارد که گارانتی لپ تاپ را به طور کامل باطل می کند . پس بهتر است در انتخاب لپ تاپ دقت کافی را به خرج دهیدتا بعدمجبور به استفاده از خدمات پس از فروش آن نشوید.

6 – نرم افزارهای امنیتی:در این  بخش، 2 نوع نرم افزار امنیتی وجود دارد. اولین گروه نرم افزارهایی مانند نورتون، مک آفی، کسپراسکای و... است که رایانه شما را از گزند ویروس ها و بدافزارها حفظ می کند. البته بیشتر این نرم افزارها رایگان نیست اما گزینه های رایگان خوب نیز در بین آن ها پیدا می شود. برای مثال نرم افزار Avast و Microsoft Security Essentials از جمله این برنامه هاست.گروه دوم نرم افزارهایی است که رایانه شما را از گم یا دزدیده شدن حفظ می کند، نرم افزارهایی مانند GadgetTrakو Hidden از این دسته است.پیشنهاد می کنیم تا از هر گروه پیشنهادی، یک نرم افزار را روی لپ تاپ خود نصب کنید.

آن چه نیاز ندارید


1– پردازنده های چهار هسته ای: استفاده از پردازنده هایی با هسته های پردازشی بیشتربه طور قطع لذت بخش خواهد بود. اما اگر واقع بین باشیم، یک دانش آموز یا دانشجو، به چنین پردازنده ای نیازی ندارد. هسته های پردازشی بیشتر هنگامی قدرت اصلی خود را به رخ می کشند که بخواهید اموری مانند ویرایش صدا و تصویر راانجام دهیدکه به قدرت پردازشی زیاد نیاز دارند. اگر از لپ تاپ تنها در اموری مانند نگارش، وب گردی و انجام کارهای معمولی استفاده می کنید، یک لپ تاپ دو هسته ای نیاز شما را به طور کامل برآورده خواهد کرد. همچنین استفاده از این پردازنده ها باعث خواهد شد طول عمر باتری شما تا حد چشمگیری افزایش پیدا کند.

2 – کارت گرافیک مجزا:بیشتر لپ تاپ های امروزی علاوه بر دارا بودن یک پردازنده گرافیکی متوسط که روی پردازنده اصلی قرار گرفته است، از یک کارت گرافیک قدرتمند، برای انجام اموری مانند بازی برخوردارهستند. اگر قصد خرید یک لپ تاپ مخصوص بازی رادارید، پیشنهاد می کنیم با صرف هزینه به مراتب کمتر، یک رایانه رومیزی مخصوص این کار یا یک کنسول بازی خریداری کنید. استفاده از کارت گرافیک با قدرت بیشتر، نه تنها منجر به افزایش نمرات درسی شما نخواهد شد، بلکه طول عمر باتری را تا حد زیادی کاهش می دهد. فراموش نکنید که مدرسه و دانشگاه جای بازی کردن نیست.

3 – درایو حالت جامد (SSD):سرعت این حافظه ها در مقایسه با حافظه های مکانیکی بسیار بیشتر است. البته نباید فراموش کرد که قیمت آن ها نیز به مراتب بیشتر از حافظه های معمولی است. البته با توجه به این که حافظه های SSD، هیچ بخش متحرکی ندارند، در صورت وارد شدن ضربه، اطلاعاتشان از بین نخواهد رفت. البته در شرایط فعلی خرید این نوع حافظه پیشنهاد نمی شود زیرا ارزان ترین لپ تاپ های مجهز به حافظه SSD، تنها 128 گیگابایت فضا برای ذخیره سازی اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می دهد.

4 – صفحه نمایش لمسی:ویندوز 8 مایکروسافت به طور کامل برای استفاده در صفحات نمایش لمسی بهینه سازی شده است، اما یک دانشجو می تواند به راحتی از این قابلیت صرف نظر کند. می توان با استفاده از ماوس و صفحه کلید نیز با ویندوز 8 کار کرد. بنابراین نیازی نیست پول خود را صرف این نوع لپ تاپ ها کنید. به جای آن می توانید تمرکز خود را روی مواردی همچون پردازنده، حافظه رم و حافظه ذخیره سازی بگذارید.


نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 18:41



حجاب داشتن مد است

پنج شنبه 14 شهريور 1392

 

وقتی کتابخانه اش را نگاه می کردم غیر از رمان ها و افسانه های خارجی، چیز دیگری به چشم نمی خورد. موقع خداحافظی یک کتاب با موضوع داستان هایی از حجاب به او دادم؛ شاید یک سوم قطر یکی از رمان هایش را هم نداشت،

با اکراه قبول کرد بعد گفت:

نمی دونم کی می خواهی از این کارات دست برداری؛ و در عصر الان زندگی کنی ما که برای عصر قجر نیستیم تا حجاب داشته باشیم؛ عزیزم در این زمان حجاب معنایی ندارد.

با خنده گفتم:

به قول شهید مدرس زمانی می رسد که مساجد و تکایا و.....به عنوان منع خرافات بسته خواهد شد، اما سیل ها از رمان ها و افسانه های خارجی به این کشور جاری خواهد گشت که افکار غربی را در ذهن آنان پرورش می دهد و به سوی فرار از اسلام آنان را سوق می دهد. (1)

نگاهی به کتابی که در دستش بود انداخت و فکر کنم در ذهن، کتابخانه اش را مرور کرد.

گفتم عزیزم: حجاب داشتن مد است و این بی حجابی است که برای زمان قبل از اسلام است که به این نکته خداوند هم در قرآن  اشاره کرده است.

وَ لَا تَبَرَّجنَ تَبَرُّجَ الجَاهِلِیَّهِ الاُولَی وَ..... (2)

و مانند روزگار جاهلیت (قدیم)زینت های خود را آشکار مکنید.


پی نوشت :
(1)برگرفته از سخنان آیت الله مدرس (حکایت کشف حجاب)
(2)سوره احزاب آیه 33



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 12:23



چند راهنمایی برای اینكه "چهره خوانی" كنید

پنج شنبه 7 شهريور 1392

چهره‌خوانی هنری کهن است که در سراسر جهان شناخته شده و اولین چیزی که در یک چهره توجه شما را جلب می‌کند تقارن نداشتن صورت‌هاست. اجزای مختلف چهره‌ نمایانگر شخصیت فردی و اجتماعی شماست.

 
 
چانه: در چهره‌شناسی، چانه نشان‌دهنده صفاتی از جمله قاطعیت، رقابت‌جویی و پرخاشگری است. اگر چانه‌ای بزرگ و برجسته دارید یعنی صفاتی از جمله قاطعیت، رقابت‌جویی و پرخاشگری جزو خصوصیات شماست. اگر چانه‌ای کوچک دارید فردی آرام و صلح‌طلب هستید.
 
گونه‌ای کشیده و برجسته: به محض این‌که وارد جمعی می‌شوید تمام نگاه‌ها به سمت شما خیره خواهد شد این گونه‌ها، گونه‌های سینمایی نام دارند.
 
پیشانی بیرون زده: نشانگر تخیل‌گرا بودن و ابتکار در زندگی شخصی شماست.
 
پیشانی که به سمت عقب شیب دارد: نشانگر حافظه قوی و واکنش سریع به اعمال است.
 
پیشانی صاف: نشانگر تصمیم‌گیری فی‌البداهه و پذیرای عقاید جدید و متفاوت است.
 
برجستگی گوشتی بین ابروها: نشانگر اراده قوی، راسخ و همت در انجام امور زندگی است.
 
برآمدگی استخوانی بالای ابرو: نشانگر احترام به قوانین و مقررات است.
 
ابروهای پرپشت: نشانه داشتن تفکر مبهم است و این افراد بیشتر شنونده هستند تا این‌که اطلاعاتی به دیگران بدهند.
 
ابروهای پیوسته: نشانه داشتن تفکر دائم بوده و این افراد در استراحت مشکل دارند.
 
ابروکمانی: ارتباط خوب با مردم، یادگیری با مثال‌های کاربردی.
 
ابروهای صاف: برخورد منطقی با امور.
 
ابروی هشتی: ریاست‌طلبی، درستکاری.
 
 
 
بینی: دقیقا در وسط صورت قرار گرفته و مهم‌ترین عضو است و اولین ورودی برای دریافت انرژی است.
 
بینی بزرگ: حس ریاست و علاقه به ایجاد تحول.
 
بینی بلند: نیاز به تسلط بر محیط کار.
 
بینی کوتاه: توان پایان دادن به کارها و سخت‌کوش.
 
بینی بلند و صاف: (در نیم‌رخ انحنایی روی بینی دیده نمی‌شود) شیوه کار منطقی و برنامه‌ریزی بلندمدت.
 
بینی مقعر: (در نیم‌رخ تورفتگی روی بینی دیده می‌شود) شیوه کار احساساتی، نیاز به قدردانی از زحمات.
 
بینی که (پره‌های باز و عریض دارد): حمایت از عزیزان و نزدیکان بامحبت، تلاش برای موفقیت خانواده.
 
بینی کوچک: مستقل و حمایت کم از اطرافیان.
 
بینی سربالا: اعمال صحبت‌های نسنجیده، شنونده خوب.
 
بینی نوک‌پهن: (نوک بینی پهن و گوشتی) کسب امنیت مالی، مال‌اندوزی.
 
بینی با نوک گرد: هنردوست و زیبایی‌طلب.
 
بینی با نوک نازک: ولخرج.


نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:5



آب میوه ای ضروری برای آقایان!

پنج شنبه 31 مرداد 1392

 

 

1447779_584.jpg
آب هویچ درمیان سایر نوشیدنی ها و آب میوه ها بهترین گزینه برای آقایان است زیرا باعث می شود آن ها در طول روز خستگی و كسالت احساس نكنند. 

شاید برای همه ی ما عادت شده است كه بهترین آب میوه برای صبحانه آب پرتقال است اما دانشمندان در جدیدترین یافته های خود نشان دادند آب هویچ نیز در صبحگاه می تواند باعث شود تا فرد روز خوبی را به دور از هرگونه خشم، عصبانیت و كم حوصلگی تجربه كند. 

آب هویج به دلیل دارا بودن كالری كم و فیبر زیاد باعث كاهش وزن نیز خواهد شد و سیستم ایمنی بدن آقایان را بسیار قوی خواهد كرد. 

آب هویج منبعی از ویتامین c، كلسیم، A و ویتامین B است كه حتما باید در برنامه ی غذایی آقایان گنجانده شود. 


نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 10:9



10 زن ثروتمند دنیا

سه شنبه 22 مرداد 1392

در این گزارش با 10 ورزشکار زن ثروتمند دنیا در سال 2013 بیشتر آشنا می شویم.

1- ماریا شارپوا


شاراپوا تنیس باز موفق روسی است که با کسب 1/27 میلیون دلار از جوایز تنیس به عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان شناخته شده است.

شارپوا علاوه بر این هعر ساله درآمد زیادی را از هم راه تبلیغات به دست می آورد.

2- لی نا 

وی عنوان دوم لیست ورزشکاران زن ثروتمند دنیا را به خود اختصاص داده است ولی سال گذشته عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشته است و توانسته 4/18 میلیون دلار از این رشته ورزشی به دست آورد.

3- سرنا ویلیامز

سومین زن ورزشکار ثروتمند دنیا نیز باز هم از ورزش تنیس انتخاب شده، سرنا ویلیامز آمریکایی 3/16 میلیون دلار تا به حال از این ورزش کسب کرده است.

4- کارلین و وزنیاکی

وزیناکی چهارمین زن ثروتمند دنیا است که با کسب 7/13 میلیون دلار در این لیست قرار گرفته است.

5- دنیس پاتریک

نفر پنجم لیست ثروتمندترین ورزشکاران زن دنیا یک راننده فرمول یک خود اختصاص داده است نه مسابقه اخیر او به کسب این عنوان کمک زیادی کرده است.

دنیس پاتریک با 13 میلیون دلار در جایگاه پنجم قرار دارد.

6- ویکتوریا آذرنکا

آذرنکا نیز دیگر تنیس باز آمریکایی است که با پیروزی در آخرین تورنمتی که شرکت کرد پول زیادی را بدست آورد.

آذرنکا علاوه بر این دو ساله با تبلیغات شرکت های ورزشی مانند NIKE پول زیادی را کسب می کند.

دارایی های وی هم اکنون 9/7 میلیون دلار برآورد می شود.

7- کیم یونا

یونا یکی از بهترین اسکیت بازان روی یخ دنیا در سطح جهان محسوب می شود، او در المپیک 2010 به مدال طلا دست یافت و هم اکنون در جایگاه هفتم زنان ثروتمند دنیا قرار دارد.

8- آنا ایوانویچ

یکی از بهترین تنیس بازان دنیا است که با کسب درآمد 7/2 میلیون دلار رتبه هشتم زنان ورزشکار ثروتمند دنیا را به خود اختصاص داده است.

او هر ساله از تبلیغات شرکت ورزشی آدیداس نیز پول زیادی بدست می آورد.

9- آنیسزکا رودنکا

تنیس باز لهستانی اصل در سال 2013 با کسب درآمد 6/9 میلیون دلار به عنوان نهمین زن ثروتمند ورزشکار دنیا را کسب کرد.

10- یانی تینگ

آخرین نفر از لیست 10نفره زنان ورزشکار ثروتمند دنیا مربوط گلخباز تایوانی است که با کسب 6/1 میلیون دلار در این لیست جای گرفته است.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 17:59



مجازاتهای بدحجابی از نظر قانون

یک شنبه 13 مرداد 1392

1388679_680.jpgاگر نگاهی به اخبار روزهای گذشته انداخته باشید، شاید مطالب مربوط به درگیری بانوان محجبه‌ای را که قصد امربه معروف و نهی از منکر زنان بدحجاب را داشتند؛ اما مورد ضرب و جرح قرار گرفتند، خوانده یا شنیده باشید. 

این اخبار و اتفاقات سبب شد تا در مورد برخورد قانونی با بدحجابی با سیدرضا جواد موسوی، دادیار دادسرای استان سیستان و بلوچستان، گفت‌وگویی داشته باشیم، که در ادامه می‌خوانید:

تعریف قانون از بدحجابی

منظور از حجاب، همان پوشش اسلامی بانوان است که شامل پوشانیدن تمامی بدن به جز گردی صورت و دست‌ها از مچ به پایین می‌شود. قانون‌گذار در تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی، کتاب پنجم تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب سال 1375، در بیان جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی، بدحجابی را جرم سزاوار مجازات شمرده است. 

در این تبصره آمده است:«زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه یا از 50 هزار تا 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»

در این مورد باید توجه داشته باشید که با اینکه قانون‌گذار تعریف دقیقی از بی حجابی نکرده و فقط میزان مجازات آن را تعیین کرده است، با مراجعه به قانون اساسی می‌بینیم که اصلی را بیان کرده که بر اساس آن مقرر شده است: «قاضی موظف است کوشش کند حکم هر دعوا را در قوانین مدوّنه بیابد و اگر نیابد، با استناد به منابع معتبر اسلامی یا فتواهای معتبر، حکم قضیه را صادر نماید و نمی‌تواند به بهانه سکوت یا نقض یا اجمال یا تعارض قوانین مدوّنه، از رسیدگی به دعوا یا صدور حکم امتناع ورزد.» 

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت، درباره تعیین حدود حجاب شرعی نیز با وجود اینکه در قانون تعریف دقیقی از آن نشده است؛ قاضی موظف است به منابع معتبر اسلامی و منابع شرعی مراجعه کند و طبق تعریف آن‌ها درباره بی‌حجاب تصمیم بگیرد.

موارد مشابه


البته در تبصره ماده 638، به موضوع دیگری نیز اشاره شده است مبنی بر اینکه : «هرکس علناً در انظار عمومی و معابر، تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد، اما عفت عمومی را جریحه‌دار کند، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.» 

بنابراین، قانون زنانی را که بدون حجاب شرعی یا با بدحجابی در معابر عمومی و خیابان‌ها حاضر می‌شوند، مجرم می شناسد و با آنان برخورد می‌کند. 

همچنین بر اساس قانون تعزیرات اسلامی برخی رفتارهای ناهنجار مستلزم برخورد قضایی است که این رفتارها عبارتند از: رعایت نکردن حجاب در معابر عمومی (ماده 638 ق. م. ج)، تشویق یا انجام فساد و فحشاء (ماده 639 ق. م. ج)، استفاده از وسایلی که عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند. (ماده 640 ق. م. ج) و هرگونه عملی که امنیت اخلاقی جامعه را تحت‌الشعاع قرار می دهد.

بدحجابی و بی‌حجابی


بی‌حجابی یعنی فردی حجاب لازم و واجب از نظر شرع مقدس اسلام را نداشته باشد؛ که مصادیق آن بدون روسری بودن یا برهنه بودن اعضای دیگر بدن او است. البته بی‌حجابی در جامعه ما بسیار به ندرت ممکن است، اتفاق بیفتد و بر اساس قوانین جمهوری اسلامی حتی افراد بیگانه نیز ملزم به رعایت حداقل حجاب هستند.

بدحجابی یعنی اینکه کسی حجاب دارد، اما به صورت ناقص و به گونه ای است که همین حجاب ظاهری را نیز برای تزیین خود به‌کار برده است.

چه برخوردی باید کرد؟

در برخورد با این افراد قبل هرچیز خوب است بدانید که اصل امر به معروف و نهی از منکر، بر همه واجب و یکی از فروع دین مقدس اسلام است. این اصل در ردیف نماز و روزه و سایر واجبات قرار می‌گیرد. اما باید توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر برای کسی است که عالما و عامداً دست به گناهی می‌زند؛ یعنی هم می‌داند که فلان عمل گناه است، هم متوجه است و با قصد گناه می کند. 

بنابراین اگر کسی نداند یا متذکر نباشد، درباره او تذکر یا تعلیم صادق است، نه امر به معروف. افزون بر این کسانی که به امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند، باید با زبانی نرم و به آرامی، بدون توهین و خشونت این کار را بکنند.

رسیدگی با کیست؟


مرجع رسیدگی به جرم بدحجابی، مراجع قضایی هستند؛ به این صورت که ضابطان ذی‌صلاح دادگستری می‌توانند این جرم را گزارش دهند و دادسرا نیز موظف است به آن رسیدگی کند. ضابطان ذی‌صلاح دادگستری نیز در برخورد با مرتکب جرم رعایت نکردن حجاب شرعی، مکلف هستند با توقیف زن بدحجاب وی را در مدت قانونی تحویل مراجع قضایی دهند. 

اکنون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان ضابط عام دادگستری وظیفه اصلی در برخورد با جرم رعایت نکردن حجاب شرعی را بر عهده دارد. «مبارزه با منکرات و فساد» برابر ماده 8 ماده چهار قانون نیروی انتظامی مصوب 1369 از جمله وظایف ذاتی نیروی انتظامی به عنوان ضابط قوه قضاییه است.

 بنابراین هر اقدام نیروی انتظامی در برخورد با جرم رعایت نکردن حجاب شرعی که از مصادیق عمده منکرات و مفاسد اجتماعی است، اجرای تکلیف قانونی است و سرپیچی از آن تخطی از وظایف ذاتی این نیرو محسوب شود.

شکایت کنندگان

ممکن است برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که جدای از امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه دینی همه مسلمانان است، آیا همه مردم این حق را دارند که شخصا از فرد بی حجاب شکایت کنند یا فقط مدعی‌العموم که همان دادستان است، می‌تواند این کار را بکند؟ 

پاسخ این پرسش این است که چون جرم جنبه عمومی دارد و طبق ماده 104 قانون مجازات اسلامی سال 1392، نیز جزو جرایمی نیست که قابل بخشش باشد، می‌تواند هم اعلام کننده جرم و هم شاکی خصوصی داشته باشد.

 در این موارد اعلام کننده جرم، می‌تواند دادستان یا مردم عادی باشند. اما در خصوص شاکی خصوصی یادآور می‌شویم که شاکی خصوصی فقط مشمول ذی‌نفع‌ها می‌شود، یعنی افرادی که از این موضوع نفعی می‌برند. در غیر این صورت اگر فردی نفعی از موضوع نمی‌برد، اما طبق وظیفه اجتماعی و دینی خود و با دلایل کافی می‌خواهد از فرد بی حجابی شکایت کند، فقط باید به عنوان اعلام جرم، به دادسرا مراجعه کند و به دادستان اطلاع دهد.

درگیر نشوید

همان‌طور که اشاره کردیم در اخبار روزهای اخیر مواردی از ضرب و جرح زنان نهی‌کننده از بی‌حجابی شنیده شده است. با شنیدن این اخبار عده‌ای سردرگم شده اند که آیا واقعا مجازاتی برای این دسته از افراد مجرم وجود ندارد؟ اگر شما هم نمی دانید که آیا واقعا مجازاتی وجود دارد یا خیر؟ باید بدانید که در جامعه اسلامی، ارتکاب هر جرمی با مجازاتی همراه است. 

در قانون مجازات اسلامی، فرد بی‌حجابی که به هر نحو به نهی کننده، تعرض یا توهین کند، در دو صورت مجازات می‌شود. اگر ناهی مأمور دولتی باشد، چون این کار از وظایف قانونی وی محسوب می‌شود، طبق ماده قانون 607 قانون مجازات اسلامی سابق، هرگونه حمله یا مقاومتی که با علم و آگاهی نسبت به مأموران دولت در حین اجرای وظیفه آنان به عمل آید، تمرد محسوب می‌شود و مجازات آن به این شرح است:

هرگاه متمرد به قصد تهدید اسلحه خود را نشان دهد حبس از شش ماه تا دو سال، هرگاه متمرد در حین اقدام دست به اسلحه برد حبس از یک تا سه سال، در سایر موارد حبس از سه ماه تا یک سال،اگر متمرد در هنگام تمرد مرتکب جرم دیگری هم بشود به مجازات هر دو جرم محکوم خواهد شد. 

اما اگر فرد ناهی از مردم عادی باشد و این کار از وظایف قانونی او نباشد، در صورتی که مورد ضرب و جرح قرار گرفته باشد؛ می‌تواند مانند یک شخص عادی به علت ایراد ضرب‌وجرح و توهین، به دادگاه شکایت کند. قانون نیز طبق شکایت وی از نهی شده، تصمیم گیری می‌کند. 

در این موارد مجازات بدحجاب، 70 تا 74 ضربه شلاق و مبلغ 50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود. البته همیشه حق با مأموران یا نهی‌کنندگان نیست، بلکه در برخی موارد بدحجاب نیز حق شکایت دارد؛ در صورتی که مأموران انتظامی یا یکی از مردم عادی، در حین اجرای امر به معروف و نهی از منکر، علاوه بر تذکر به بدحجاب، او را مورد توهین قرار دهند، بدحجاب می‌تواند از آنان شکایت کند.

زیرا قانونگذار قید کرده است که اگر مأموران برخلاف وظایف تعیین شده خود، کاری بکنند جرم است و مجازات دارد. در مورد مردم عادی هم گزارش رفتار فرد بی حجاب به دادگاه کفایت می‌کند.

مجازات فروشندگان لباس‌های غیرشرعی

کارشناسان معتقد هستند که بی حجابی جرمی عمومی و اجتماعی است؛ بنابراین مجازات آن نه فقط برای فرد بی حجاب بلکه برای کسانی که با فروش لباس‌های نامناسب به ارتکاب این جرم کمک می‌کنند، نیز باید اعمال شود.

بر اساس قانون نحوه رسیدگی به تخلفات مجازات فروشندگان لباس‌هایی که استفاده از آن ها در ملأ عام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند، نحوه مجازات تولید کنندگان، وارد کنندگان، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان لباس‌های غیر شرعی، اول تذکر و ارشاد، دوم توبیخ و سرزنش، سوم تهدید، چهارم تعطیلی محل کسب به مدت سه تا 6 ماه برای فروشندگان و توزیع کنندگان البسه و جریمه نقدی برای وارد کننده و تولید کننده و 10 تا 20 ضربه شلاق یا جریمه نقدی برای استفاده کننده از البسه غیر شرعی است.

اگر ثابت نشود

یادتان باشد که همیشه بی‌حجاب گناهکار نیست؛مواردی هم پیش می‌آید که فردی قربانی توطئه یا بدگمانی می‌شود و به او تهمت می‌زنند؛ در چنین مواردی با وجود اینکه جرم بی حجابی در قانون غیر قابل گذشت است، اگر جرم اثبات نشود، قاضی دادسرا موظف است «قرار منع تعقیب» صادر کند و در دادگاه‌ها نیز طبق قانون؛ رأی بر برائت فرد داده می‌شود.



نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 17:12



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com