منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

وبلاگ تخصصی سلاح وشکار

آشناترين ها

آموزشی و اطلاع رسانی

quartz1

Hot News

کانون شرق نو

کلبه شادی

مجله انلاین برنا

ای اف دی دانلود.::مخصوص هکرها::.

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

همسریابی

درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک   ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و اطلاعات برای بهبهانیهای گل و آدرس www.behbahanfun.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد .





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 179
بازدید کل : 845533
تعداد مطالب : 472
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1


type="text/css">//Ashoora.ir|Oghat Begins

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سرگرمی و اطلاعات


لوگوی دوستان


بر چسب ها




5 دلیل برای خوردن آلو!!

جمعه 21 مهر 1391

 آلو قرمز هنوز در بازار وجود دارد و هر وقت این میوه را دیدید حتماً خریداری کرده و میل کنید. مصرف آلو یک شیوه‌ی سالم و خوشمزه برای حفظ سلامت ماست. 

 
این میوه‌ی خوش‌رنگ خواص فوق‌العاده‌ای دارد که در این مطلب کوتاه به 5 نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
 
آلو قرمز حافظ قلب شما 
 
یک عدد آلو قرمز متوسط حاوی 113 میلی گرم پتاسیم است که فشار خون را کنترل می‌کند و خطر سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد. 
 
باید بدانید رنگدانه‌ی قرمز- آبی که در این آلوها وجود دارد و آنتوسیانین نامیده می‌شود با رادیکال‌های آزاد مخرب مقابله کرده و به این ترتیب جلوی ابتلا به سرطان را می‌گیرد. 
 
آلو سیستم گوارشی را در سلامت نگه می‌دارد 
 
آلو خشک به کولون (بخشی از روده‌ی بزرگ) کمک می‌کند تا وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهد. باید بدانید که هر یک عدد آلو خشک حاوی یک گرم فیبر می‌باشد. این میوه‌ی خشک یک ملین طبیعی و موثر محسوب می‌شود. 
 
آلو میزان گلیسمی خون را پایین می‌آورد 
 
آلو حاوی شاخص گلیسمی پایینی است و مصرف آن میزان قند خون را تنظیم کرده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. 
 
آلو مفید برای سلامت استخوان‌هایتان 
 
محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا و دانشگاه ایالتی اوکلاهاما تراکم استخوانی دو گروه از زنان یائسه را به مدت 12 ماه مورد بررسی قرار دادند. 
 
در این پژوهش زن‌های شرکت‌کننده به دو گروه تقسیم شدند. 
 
گروه اول روزانه 100 گرم معادل حدود 10 عدد آلو خشک مصرف کردند و گروه دوم روزانه 100 گرم سیب خشک دریافت کردند. 
 
شرکت کننده‌های هر دو گروه روزانه مکمل کلسیم و ویتامین D مصرف کردند. 
 
نتایج بررسی‌ها نشان داد که تراکم استخوانی در ناحیه‌ی ستون فقرات و بازوهای گروه مصرف کننده‌ی آلو خشک بالاتر بوده است. 
 
آلو، مفید برای حافظه 
 
آیا می‌دانید مصرف روزانه سه تا چهار عدد آلو خشک که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است می‌تواند با رادیکال‌های آزادی که به حافظه و مغز آسیب می‌رساند مقابله کند؟ بله آلو خشک این خاصیت را دارد رادیکال‌های آزاد مخرب را از بین ببرد و حافظه‌ی شما را در شرایط سالمی نگه دارد. 


:: برچسب‌ها: پزشکی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 11:45



برای دستیابی به موفقیت این پنج کلمه را بکار نبرید!!

چهار شنبه 12 مهر 1391

  

سطح موفقیت با کلماتی که به زبان می آورید مقدر می شود؛ بنابراین در مکالماتتان از این پنج کلمه « ناکام ساز » دوری کنید.

 

کلماتی که هر روز استفاده می شوند ساختار ذهنی را تشکیل می دهند و موفقیت یا ناکامی گوینده خود را رقم می زنند. در مشاهداتم از افراد بازنده با پنج کلمه مواجه شدم که در جملات این افراد نمود بیشتر داشت و اغلب افراد بازنده خیلی بیشتر از افراد برنده از آنها در مکالمات روزمره شان استفاده می کنند:

 

 

۱ شانس

با وجود این حقیقت که رخدادهای پیش بینی نشده می توانند بر نتایج کار تاثیرگذار باشند، این شانس نیست که تفاوت را در نتایج ایجاد می کند. بلکه رخدادها هستند که باعث آن می شوند. شانس هیچ کاری با آنها نمی کند. باورداشتن به شانس افکار شما را به گونه ای ساختار می بخشد که در تصوراتتان نه شما و نه هیچ کس دیگری قادر به ایجاد تغییر یا حتی تاثیرگذاری نیست. بدتر از آن، شانس بهانه ایست که با آن شکست ها توجیه می شوند ( این فقط بدشانسی بود ) و موفقیت ها را لوث می کند ( این فقط خوش شانسی بود )

 

 

۲ دشمن

درست است که شما رقبایی دارید و برخی اوقات برای برد شما آنها باید شکست را متحمل شوند ( و برعکس ) حتی در این صورت نیز در کسب و کار دشمنی وجود ندارد. دشمن مربوط به میدان جنگ است. کسب و کار برای بهتر کردن چیزهاست نه از بین بردن افراد. وقتی که شما با گفتن دشمن به رقبایتان از آنها برای خودتان غول درست می کنید، گزینه های تجاری را روی خود می بندید. به خاطر داشته باشید که در دنیای تجارت، رقبای امروز اغلب شرکای فردا هستند.

 

 

۳ عدم پذیرش

آیا عالی نیست اگر مردم همیشه با نظرات شما موافق باشند؟ خب! گاهی اوقات افراد نظرات شما را نمی پسندند یا حتی ممکن است خود شما هم با آن موافقت نداشته باشید.

شما می توانید این وقایع را به عنوان عدم پذیرش خودتان توسط دیگران قلمداد کنید و به ذهنیت خودتان آسیب برسانید یا این که درک کنید که واقعا چه اتفاقی افتاده که نظرات شخص دیگری با نظرات شما هماهنگی ندارد. به جای این که از کلماتی استفاده کنید که به صورت خودکار شما را ضعیف می کند، روی تغییر دیدگاه خودتان یا دیدگاه شخص دیگر تمرکز کنید.

 

 

۴ نفرت

در کار معمولا با جملاتی شبیه « من از رییسم نفرت دارم » یا « من از شغلم نفرت دارم » رو به رو می شویم. نفرت یک کلمه منفی است و در بدن انسان بیماری ایجاد می کند. هر بار شما این کلمه را به کار می برید مانند آن است که یک سلول سرطانی را در بدنتان آزاد می کنید. این قضیه کاملا جدیست. نمی گویم که همه چیز باید برای شما شیرین و دوست داشتنی باشد؛ اما چرا باید ذهن خود را با نفرت داشتن از کسی یا چیزی آلوده کرد ؟

 

 

۵ اما

مطمئنم که شما هم کسانی را می شناسید که نمی توانند درباره یک ایده، نقشه یا فعالیت خاص چیزی بگویند بدون اینکه جمله شان را با یک «اما» ناقص نکنند. مثلا می گویند «بله ایده عالیست، اما....» یا « من موافقم که ما باید کاری کنیم، اما......» این کلمه یاس آور است و فرصت ها را از بین می برد. از بدل های دیگری که برای « اما » وجود دارد، استفاده کنید و به جای فرصت سوزی، فرصت ایجاد کنید. کلمه « و » یکی از بهترین آنهاست. دفعه بعد که خواستید از « اما » استفاده کنید به جای آن « و » را امتحان کنید و اثر آن را ببینید.

 



:: برچسب‌ها: رمزهای موفقیت", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:7



راهکاری برای افزایش صدای تمام گوشی ها !!

شنبه 8 مهر 1391

 یکی از مسائلی که تمامی افراد هنگام خرید دستگاه موبایل به آن توجه میکنند قدرت صدای گوشی هنگام پخش فایلهای صوتی است. این موضوع گاهی آنچنان مورد توجه قرار میگرد که یک گوشی تنها به علت قدرت پایین صدا در هنگام پخش موزیک مورد پسند واقع نمیشود. راهکارهای نرم افزاری و همین طور سخت افزاری متعددی برای بالا بردن صدای اسپیکر گوشی مطرح شده که یا پیچیده هستند یا نیاز به صرف هزینه مالی دارند. اما در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار عجیب و استثنایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید صدای هر نوع موبایلی را بالا ببرید و به نوعی حتی تحت افکت صوتی در فضا پخش کنید! بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی و تنها با یک ورق کاغذ!


ابتدا یک برگ کاغذ یا مقوای نازک در اندازه یک ورق دفتر یا یک برگ کاغذ A4 بیابید.
سپس ، کاغذ را همانند یک قیف لوله کنید. به طوری که یک طرف آن کوچک و طرف دیگر آن بزرگ باشد.
سپس  طرف کوچکتر را بر روی دهانه اسپیکر گوشی قرار داده و یک فایل صوتی را از طریق موبایل پخش میکنیم.
به همین سادگی کیفیت صدای گوشی تحت تأثیر خروجی قرار میگیرد و دچار افزایش صدا میگردد.
تنها دقت کنید اجازه ندهید فاصله ای میان دهانه اسپیکر و ابتدای ورودی کاغذ به وجود بیاید.

 



:: برچسب‌ها: ترفند موبایل", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 8:47



حرفهایی که نباید به مردها زد!!؟

یک شنبه 26 شهريور 1391

 تا حالا شده که حرفی رو به/نامزد/همسرتون بزنید و یکهو از عکس العمل سریع و خشمگین اون شگفت زده شین؟؟ حرفی که گفتین شاید خیلی بی منظور و یا حتی یه انتقاد کوچیک بوده

اما عکس العمل سریع و تهاجمی اون شما رو ناراحت کرده

حرفی که گفتین شاید خیلی بی منظور و یا حتی یه انتقاد کوچیک بوده اما عکس العمل سریع و تهاجمی اون شما رو ناراحت کرده. این نه تقصیر شماست نه اون. همش تقصیر بیولوژیه

 

بدن مردها در مقابل تهدیدها خیلی متفاوت از زنها عمل میکنه. فشار خونشون سریع بالا میره ضربان قلبشون تندتر میشه و همه اینها پیش زمینه دعوا میشه.خبر خوب اینه که مردها قابلیت پیشرفت در زمینه بروز احساساتشون دارند. و باید یادمون باشه که وقتی میخواهیم مساله ای رو در مورد اونها مطرح کنیم کاری نکنیم که احساس کنند دارند از طرف ما تحقیر میشن. پس قبل از اینکه دهنمون رو باز کنیم و به طور اتفاقی حرفی بزنیم که پایه ریز جنگ جهانی سوم باشیم(!) بهتره نکات زیر رو بدونیم تا باعث آزردگی خاطر مرد زندگیمون نشیم

 

حرفایی که هیچ وقت نباید به مردها زد

 

دوستات همه خل و چلن

 

خوب گیریم که همه دوستای نامزدت چت مغز باشن و یکسره در مورد برنامه ۹۰ و مسابقه فوتبال مسخره هفته پیش حرف بزنن.. باید هر جوری هست تحمل کنی! اگه راجع به فوتبال حرف نزنن میخوان در مورد خاطرات کسل کننده سربازی با هم حرف بزنن و سرت رو درد بیارن. ولشون کن به حال خودشون

 

راه حلش اینه که سعی کنی با اونها یه نقطه مشترکی پیدا کنی تا از بودن باهاشون و رابطه نامزدت با اونها رنج نبری. میتونی برای خودشیرینی هم که شده به نامزدت بگی من واقعا دلم میخواد با دوستات بیشتر آشنا بشم

 

تو رابطمون دیگه هیچ چیز هیجانی وجود نداره

 

این جمله دقیقا مساوی اینه: تو عرضه نگه داشتن این رابطه رو نداری

 

خوب شما به جای اینکه با گفتن این جمله مسئولیت این پست رو بندازین رو دوش اون٬ میتونین پیشنهاد انجام کارهای هیجان انگیز٬ بیرون رفتن٬ سفر رفتن یا ... رو بدین

 

اگه عاشقم بودی٬ فلان کارو برام انجام میدادی

 

هر جمله ای از این دست نشون میده که بیان کننده اون نیازمند توجه هستش! خوب اگه واقعا اینطوری چرا رک نمیگی که دلت میخواد بهت بیشتر توجه کنه؟؟

 

به جای اون٬ میتونین بگین عزیزم من احساس میکنم به توجه بیشتری از طرف تو نیاز دارم. این جمله بدون اینکه مسئولیت رو انداخته باشین رو دوش اون.برای گفتن یه همچین چیزهایی با جمله "من احساس میکنم" شروع کنید

 

خانواده ات به دردنخور هستن

 

بشر از ابتدای خلقت به والدین خود به چشم حامی نگریسته و در همه حال دوست داره این باور رو داشته باشه که اونها کمکش میکنن. حالا سوال اینه که اگر مشکل خاصی در مورد خانوادش وجود داره چجوری بهش باید گفت؟ خوب سعی کنید وقتی راجع به چیز مهمی مثل این میخواین حرف بزنید صحبت رو جوری مطرح کنین که براش قابل هضم باشه. مثلا بگیم من میدونم که خانواده ات برات خیلی مهم هستن. اما احساس میکنم که اونها رابطمون رو تحت الشعاع قرار میدن. من مایلم که در این مورد با هم صحبت کنیم

 

ما تمکن مالی برای خرید فلان وسیله نداریم

 

فکر کن همسرت با یه تلویزیون ۴۹ اینچ ال سی دی با شور و شوق و هیجان وارد میشه و تو یهو با عصبانیت داد میزنی وااااای تو فکر نکردی که پولشو چجوری باید بدیم؟؟

 

درسته که نگران پرداخت پول و فشار مالی هستی اما به جای دادن زدن و بی مسئولیت جلوه دادن اون٬ خیلی آروم میتونی بگی که چقدر سورپرایز و خوشحال شدی و در ضمن بگی که نگرانی که آیا میتونی از عهده پرداخت قسطش بر بیاین

 



:: برچسب‌ها: مسائل زندگی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:59



چگونه بتوانیم دوست داشتن و عشق خود را کنترل کنیم؟

چهار شنبه 22 شهريور 1391

 پایگاه فرهنگی هنری تکناز :

 همانطور که همه ما می دانیم، نمی توانیم بدون اینکه اول خودمان را دوست داشته باشیم، کس دیگری را دوست بداریم. آیا می دانستید که عشق، یک انتخاب است؟ ما انتخاب می کنیم که دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم. به همین سادگی. اما من فکر میکنم که انتخاب "دوست نداشتن"، خودِ واقعی ما نیست. این خودِ دوست نداشتن در عصبانیت، قضاوت، خشم، کینه و همه آن چیزهایی که اجازه می دهیم در دوست داشتن ما دخالت کنند، غرق شده است. آسیب ها و زخم هایی که قبلاً خورده ایم را فراموش نمی کنیم. این زخم ها هستند که تعیین می کنند که باشیم و نسبت به افراد پیرامونمان چطور واکنش نشان دهیم. اختیار یک الکلی دست مشروب است و اختیار فرد زخم خورده دستِ کینه

همسرم همیشه به من می گفت، "من تو رو دوست دارم ولی آن بیماری را دوست ندارم." منظور او این بود که من را به خاطر آنچه که هستم دوست دارد نه آن فرد الکلی درونم. فرد الکلی درون من هم نمی توانست کسی را دوست داشته باشد. من آدمی خودخواه و سرد بودم. آنقدر غرق در اعتیاد درون خود بود که نمی توانستم هیچ محبتی به همسرم نشان دهم. افکارم تاحدی خراب بود که فکر می کردم این اوست که باید خودش را بیشتر وقف من کند

اینگونه است که اجازه می دهیم احساسات و افکارمان، دوستداشتن ها و عشقمان را کنترل کنند. کسی که احساساتش او را کنترل می کند نمی تواند کس دیگری را دوست داشته باشد. متاسفانه، خیلی از ما نمی توانیم به خاطر احساسات منفیمان، کسی را به درستی دوست داشته باشیم. به خاطر همین است که می گویم کنترل اینکه چه چیز وارد قلبمان و مغزمان می شود خیلی مهم است

در ازدواج هم خیلی از ما نمی توانیم به طرفمان عشق بدهیم تا زمانیکه می فهمیم این راهی که انتخاب کرده ایم تنها راه ممکن و بهترین راه نیست. احساسات باعث می شود چیزهایی در همسرمان ببینیم که موجب می شود به موشکافی او بپردازیم. اما موشکافی کردن احساسات و تجربه های همسر هیچ کمکی به این فرایند عشق ورزی نمی کند. اکثر زوج ها وقتی ادعا می کنند که همدیگر را دوست دارند، این دوست داشتن آن چیزی است که تصور می کنند، نه واقعیت. اینها عشق های دروغی و خودِ دروغی آنهاست. واقعی نیست

اگر بخواهید کس دیگری را واقعاً دوست داشته باشیم، باید اول خودمان را دوست بداریم. دوست داشتن همسرمان یعنی چیزی از خودمان را به او بدهیم، درست است؟ عشق دادن است، بخشیدن است. واقعاً به همین سادگی. من فکر می کنم این دادن و بخشیدن را به همسرمان باید زمانی انجام دهیم که اصلاً میلی به آن نداریم

روی دیگر سکه هم این است که نباید هیچوقت خودمان را تغییر داده و همانی شویم که همسرمان می خواهد. اگر اینکار را انجام دهیم، دیگر بیشتر به دلقکی شبیه و بسیار خسته کننده خواهیم شد

باید طوری تغییر کنیم که همانی بشویم که واقعاً هستیم. قدرت ما برای عشق وزیدن بیشتر از آن چیزی است که به خودمان اجازه می دهیم. ما از اینکه خودمان باشیم آنقدر می ترسیم که سعی می کنیم همانی شویم که همسرمان می خواهد، حتی اگر اصلاً آن شخصیت را دوست نداشته باشیم

دلیل اینکه خود واقعی شما با احساسات واقعیتان بیرون نمی آید، آن کوله بار احساسی یعنی خشم است. اگر به آن اجازه دهید، خشم و کینه سالهای سال در قلب شما می ماند، چون شما قادر نیستید ببخشید و فراموش کنید

و وقتی که نمی بخشیم، چه اتفاقی می افتد؟ موجب خجالت، شرمندگی، احساس گناه، و عصبانیت می شود و ظرفیت عشق ورزیدنمان پایین می آید. واقعیت این است که نمی توان به طور کل فراموش کرد، اما می توان بخشید

من شدیداً اعتقاد دارم که چیزی که در قلبمان تولید می شود به عمل می رسد. ظرفیت ما برای عشق ورزیدن برابر با صداقتی است که با خودمان داریم. شاید وقتی نمی توانیم همسرمان را ببخشیم، خیلی با خودمان یا با خدای خود روراست نباشیم. وقتی به طور کامل همسرمان را بخشیدیم، آنوقت دیگر زخم ها و صدمه های گذشته را احساس نمی کنیم. آزاد می شویم و کنترل احساساتمان دست خودمان می آید. رشد معنوی و احساسی ما آغاز شده و می توانیم عشق را با وسعت زیاد تجربه کنیم

می بینید، واقعاً مهم نیست که دیگران چه فکری در مورد ما می کنند، آنچه مهم است این است که خودمان چه فکری درباره خودمان می کنیم. بخشش باعث می شود بفهمیم این قدرت را داریم که با کمک خداوند با احساساتمان کنار بیاییم. وقتی از ته قلب کسی را می بخشیم، آنوقت می فهمیم که خدا می خواسته ما چگونه باشیم و خودمان را دوست خواهیم داشت
می توانیم انتخاب کنیم که ببخشیم و بخشش عشق است. از بخشیدن همسرتان نترسید. او را ببخشید و دوست داشته باشید. عشق واقعی با بخشش و پذیرش ایجاد می شود. و وقتی همه آنهایی را که باید ببخشید، می بخشید، آنوقت می توانید آزادانه خودتان و آنها را دوست داشته باشید

 



:: برچسب‌ها: عشق", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:34



جدیدترین تست شخصیت (حتما بخونید )

جمعه 17 شهريور 1391

 این تست، جدیدترین و جالب ترین تست شخصیت می باشد، اگر مایل هستید شخصیت خود را بهتر بشناسید به این سوالات پاسخ دهید:

 

1-فرض کنید شما مشخصه صورت کسی هستید,کدام قسمت ازصورت او هستید؟

الف : چین وچروک
ب : لکه
ج : خال زیبایی
د : کک ومک
ت :لبخند

2-دوست دارید چه نوع پرنده ای باشید؟
الف : شباهنگ
ب : جغد
ج : عقاب
د : فلامینگو
ت : پنگوئن
 
3-کدام یک ازآلات موسیقی را دوست دارید؟

الف: پیانو
ب : ویلون
ج : سازدهنی
د : گیتار
ت : دف

4-کدام یک ازبرنامه های تلویزیونی برای شما جالب تراست؟

الف : اخباروبرنامه های مستند
ب : فیلم های درام وزندگی نامه
ج : هیجانی وپلیسی
د : عشقی وماجرایی
ت : کمدی وکارتون

5-کدام یک ازبازی های شهربازی را بیشتردوست دارید؟

الف : هیچ کدام , من ازشهربازی متنفرم
ب : قطاریا قایق
ج : نمایش واجرای کمدی
د : چرخ وفلک ووسایلی که سریع می چرخند
ت :ترن های هوایی سریع السیر

6-آیا شما به اشتباهات خودتان می خندید؟

الف : هرگز
ب : به ندرت
ج : برخی مواقع
د: معمولا
ت: همیشه

7-اگردوست شما سربه سرتان گذاشت چه عکس العملی نشان می دهید؟

الف : عصبانی می شوید
ب: ناراحت می شوید
ج : برایتان جالب است
د: تلافی می کنید
ت :چندین برابرتلافی می کنید

8-اولین چیزی که صبح موقع بیدارشدن به فکرتان خطور می کند چیست؟

الف : کارویا تحصیل
ب: مشکلات زندگی
ج : صبحانه
د : روزی که درپیش دارید
ت : کاری که تا شب انجام خواهید داد
9-درزندگیتان چه شعاری دارید؟

الف :وقت طلاست
ب: سحرخیزباش تا کامروا باشی
ج : آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
د : زندگی کن وبه دیگران هم اجازه زندگی کردن بده
ت : بی خیال باش , هرچه بادا باد

10-آیا به همه حیوانات علاقه مندید؟

الف : اصلا
ب: تعداد کمی ازحیوانات
ج : برخی ازحیوانات
د: بیشترحیوانات
ت : تمام حیوانات
 
11-شما لبخند می زنید؟
الف : هرگز
ب: به ندرت
ج : گاهی اوقات
د :اغلب
ت : آنقدرزیاد که برخی فکرمی کنند دیوانه هستم

12-نظردیگران راجع به شما اغلب کدام مورد است؟
الف : بی رحم
ب : سرد وبی احساس
ج :زیبا
د : دوست داشتنی
ت : خوشگذران

13-شما احساس عشق وقدردانی خود را نشان می دهید؟

الف : هرگز
ب : به ندرت
ج : گاهی
د :اغلب
ت : حداکثرتا جایی که امکان دارد

14-شما اعتقاد دارید که برای شاداب بودن باید ساعاتی ازروز را منحصرا صرف خودتان کنید؟
الف :اصلا
ب: احتمالا نه
ج : گاهی
د : بله

ت : البته ,تا جایی که امکان دارد به خودتان می رسید
 
15-آیا زندگی شما بابرنامه ریزی پیش می رود؟
الف : من حتی درتعطیلات هم برنامه ریزی می کنم
ب : همیشه برنامه ریزی می کنم
ج : بستگی به روزهفته دارد
د :درصورت امکان اجازه می دهم که خودش پیش آید
ت:همیشه بدون برنامه ریزی روزها را طی می کنم

 

حال امتیازات کنارگزینه هایی را که انتخاب کرده اید جمع کنید

گزینه الف1 امتیار, گزینه ب 2امتیاز , گزینه ج 3 امتیاز, گزینه د 4 امتیاز, گزینه ت 5 امتیازدارد سپس امتیازات خودتان ازپانزده سوال تست را مطابق با متن ها در ادامه مطلب مقایسه کنید

اگرامتیازشما بین 1تا 20باشد

بدین معنی است که شما سوسن سفید هستید ..مردم شما را به خاطرپشتکارتان ,ازجان ودل مایه گذاشتنتان وموفقیت هایتان تقدیرمی کنند.اهداف مشخصی دارید وفکرتان برکارتان متمرکزاست .احتمالا فرزند اول خانواده هستید .احساستان را به سختی ابرازمی کنید .یکی ازمهمترین نگرانی های شما این است که چگونه دربرابرافراد مختلف ظاهرشوید.اندیشه هایتان کمی متمایل به بدبینی است .اعتماد به نفس دارید ولی درباطن گاهی به خود اعتماد ندارید.قادرهستید که هدفی تعیین کنید وبه آن برسید.بعضی مواقع دنیا را با دیدی باریک بین می نگرید .احساس می کنید که وقت کمی برای رسیدن به آرزوهایتان دارید
مواظب باشید جدی بودنتان شما را ازدنیای اطراف دورنکند .خونسرد باشید واززندگیتان لذت ببرید .کارهایی انجام دهید که ازآنها لذت می برید .با انجام این دستورات قوه خلاقیت تان شکوفا می شود .سعی کنید که بیشتربخندید وبا دیگران درتماس باشید

اگرامتیازشما بین 21تا 54 باشد

بدین معنی است شما یک گل رزهستید .کمی تیغ دارید ولی زیبایی های بسیاری دارید .حس شوخ طبعی دارید ولی ازشنیدن جوک لذت می برید.احتمالا فرزند وسط خانواده هستید مردم دوست دارند دوروبرشما باشند خونگرم هستید .دوستان صمیمی بسیاری دارید.زندگی را بادید واقع بینانه می نگرید .آگاهید که زندگی ازخوبی ها وبدی ها تشکیل شده است .قادرید شانس خودتان را با توجه به سرمایه های که دارید امتحان کنید سخت کوش هستید وبه اهدافتان پایبندید .دوست دارید خودتان باشید واین مساله به شما اعتماد به نفس می دهد مشکلترین مساله درزندگیتان یکنواخت بودن مسایل است .یکنواختی درهرمساله ای شما را آزارمی دهد وباعث کسل شدن روحیه شما می شود

به شما پیشنهاد می گردد که افق دیدتان را وسیع ترکنید .مسایل جدیدی را تجربه وکشف کنید .آنگاه متعجب خواهید شد که چه نتایج زیبایی به دست آورده اید ومهمترازهمه اینکه فراموش نکنید که درهمه چیزدنبال زیبایی بگردید مخصوصا درخودتان

اگرامتیازشما بین 55 تا 75 باشد

بدین معنی است که شما یک گل آفتابگردان هستید دربستری ازگلهای رز.یک ویژگی بارزدرشما وجود دارد که باعث گرمادهی به دیگران وجلوه گری شما می شود .ممکن است شما کوچکترین فرزند خانواده ویا تنها فرزند باشید ..دروقت لازم جدی هستید ولی دوستانتان شما را به عنوان یک شخص شوج طبع می شناسند .ازگفتن جوک لذت می برید .گاهی شیطنت می کنید .مایلید که با افراد جدید وجالبی درزندگیتان آشنا شوید .با افرادی که هیچ وقت نمی خندند راحت نیستید ..دید مثبتی به زندگی دارید ..درهمه چیزبه دنبال خوبیها هستید .بیدی نیستید که با هربادی بلرزید .گرم ,دوست داشتنی ,با وفا واجتماعی هستید وهرکدام ازاین صفات می تواند دلیلی برای خوب بودن شما باشد .انرژی نامحدودی دارید ولی انگیزه تان کم است .برای شما مشکل است که فقط برروی یک کارمتمرکز شوید به شما پیشنهاد می گردد که اجازه دهید مردم روی جدی شما راهم ببینند همان طورکه چهره شاد شما را می بینند .دراین صورت می خواهند که همیشه با شما باشند .به احساسات دیگران احترام بگذارید ازاین شاخه به آن شاخه نپرید وکاری راکه دوست دارید انتخاب کنید وتا پایان آن را انجام دهید

 



:: برچسب‌ها: شخصیت شناسی,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 10:42



اولین فرمانده زن ایرانی در تاریخ چه کسی بود؟

پنج شنبه 16 شهريور 1391

  

 

آرتمیس Artemis

 نخستین زن دریانورد ایرانی است كه درحدود 2480 سال پیش،فرمان دریاسالاری خویش را از سوی خشایارشاه هخامنشی دریافت كرد و اولین بانویی می باشد كه در تاریخ دریانوردی جهان در جایگاه فرماندهی دریایی قرار گرفته است . در سال 484 پیش از میلاد، هنگامی كه فرمان بسیج دریایی برای شركت در جنگ با یونان از سوی خشایارشا صادر شد، آرتمیس فرماندار سرزمین كاریه با پنج فروند كشتی جنگی كه خود فرماندهی آنها را در دست داشت به نیروی دریایی ایران پیوست

 

در این جنگ كه ایرانیان موفق به تصرف آتن شدند، نیروی زمینی ایران را 800 هزار پیاده و 80 هزار سواره تشكیل می داد و نیروی دریایی ایران شامل 1200 ناو جنگی و 300 كشتی ترابری بود.

همچنین آرتمیس در سال 480 پیش از میلاد در جنگ سالامین

Salamine

 كه بین نیروی دریایی ایران و یونان درگرفت شركت داشت و دلاوری های بسیاری از خود نشان داد و با ستایش دوست و آشنا روبرو شد

او در یكی از دشوارترین شرایط در جنگ سالامین، بادلیری و بیباكی كم مانند توانست بخشی از نیروی دریایی ایران را از خطر نابودی نجات دهد و به همین دلیل به افتخار دریافت فرمان دریاسالاری از سوی خشایارشا رسید.او به خشایارشا پیشنهاد ازدواج نیز داد که بدلایلی این پیوند صورت نگرفت. در سالهای دهه شصت میلادی (دهه چهل خورشیدی) نیروی دریایی ایران، برای نخستین بار ناو شكن بزرگی را به نام یك زن نام گذاری كرد و او «آرتمیس» بود. ناو شكن آرتمیس سالها بر روی آبهای خلیج فارس پاسدار سواحل ایران بود. ای کاش همیشه نامهایی ایرانی و پارسی زینت بخش جنگ افزارها، کشتی ها و هواپیماهای نظامی ایران می بود تا یاد سرداران این مرز و بوم در خاطره ها جاودانه بماند

 



:: برچسب‌ها: تاریخی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 15:17



چرا لپ تاپها بیش از اندازه داغ میشوند؟ راه مقابله اش چیست؟

یک شنبه 12 شهريور 1391

 داغ شدن بیش از حد لپ تاپ ها، عناوین خبری فراوانی را در طول چند سال گذشته به خود اختصاص داده است. این مشکل اولین بار در حدود سال 2006 توجه عمومی را به سمت خود جلب کرد، زمانیکه گزارش آتش گرفتن واقعی لپ تاپها تدریجاً در سراسر جهان به تیترهای رسانه ها تبدیل شد. مشکل در آن زمان به باتریهای معیوب مربوط می شد و شرکت هائی

 نظیر

Sony,Dell و Acer

 تعداد زیادی از محصولات خود را فراخوانی کردند

مسئله عمومی لپ تاپهای داغ با مشکل باتری های معیوب تفاوت دارد، اما " انفجار" لپ تاپها یقیناً توانست توجه عمومی را به سمت یک دلیل ابتدائی معطوف نماید: حرارت سوزان برای چیزی که قرار است بر روی پاهای شما قرار بگیرد، یک رفتار بد به حساب می آید. حتی در مواردی مردم واقعاً به این دلیل دچار سوختگی شده اند. گذشته از این، درایوهای دیسک سخت به طور جدی از حرارت اضافی صدمه می بینند


اما اگر مشکل به یک باتری بد مربوط نمی شود، چه چیزی می تواند لپ تاپها را تا این اندازه داغ کند؟ مطمئناً تاکنون متوجه شده اید که تمام وسایل الکتریکی شما پس از مدتی کار، گرم ( یا بهتر بگویم داغ ) می شوند، بعنوان نمونه، برای آزمایش می توانید پس از تماشای یک فیلم کامل، دستتان را بر روی دستگاه

 DVD-Player

خود بگذارید. قطعات الکتریکی در هنگام کار گرما تولید می کنند و لپ تاپ شما نیز از این قاعده مستثنی نیست

ما در این مقاله تلاش می کنیم تا بفهمیم که چرا لپ تاپها تا این اندازه داغ می شوند و ما چه کاری برای مقابله با این شرایط می توانیم انجام دهیم ( در هر دو حوزه نگهداری و ضمائم ). شما برای اینکار حتی مجبور نیستید هزینه ای را پرداخت کنید

مشکل داغ شدن بیش از حد به دو دلیل در لپ تاپ ها رایج تر از دسک تاپها است. اول، از آنجائیکه لپ تاپ ها کوچکتر از دسک تاپها هستند ، قطعات الکترونیکی آنها از چیدمان فشرده تری برخوردارند و فاصله کمتری نسبت به یکدیگر دارند. بخاطر، همین نزدیکی بیش از حد و همچنین از آنجائیکه بدنه یک لپ تاپ بسیار باریک است فضای چندانی برای انتشار گرما وجود نخواهد داشت.موضوع بعدی به تغذیه برق مربوط می شود. هر چه لپ تاپ ها به پردازنده های قدرتمندتری مجهز می شوند و سیستم های عامل به قدرت پردازش بیشتری برای اجرای خود نیاز پیدا می کنند، گرمای بیشتری در داخل کیس تولید می شود


البته تولید کنندگان لپ تاپ از این موضوع آگاه هستند و مکانیزم های گوناگونی در داخل محصولات خود تعبیه کرده اند تا این حرارت را دفع نمایند. پنکه ها، حرارت گیرها و دریچه های هوا همگی برای خنک نگهداشتن یک لپ تاپ در هنگام کار تلاش می کند. با اینحال، گاهی اوقات این امکانات هنوز کافی نیستند. داغ شدن بیش از حد می تواند هنگامی که یک پنکه بطور صحیح کار نمی کند و یا در صورت بروز سایر معایب، روی دهد. در عین حال، گاهی اوقات این مشکل بیشتر به خطای کاربر مربوط می شود تا خود ماشین.بنابراین پیش از آنکه به تشریح یک چیدمان خنک کنندگی خارجی بپردازیم، اجازه بدهید ببینیم که چگونه می توانید به لپ تاپ خود کمک کنید تا به تنهایی خنک بماند

خنک نگهداشتن لپ تاپ ها

اطمینان از این موضوع که مکانیزمهای خنک کنندگی لپ تاپ شما بخوبی کار می کنند، شما را تا حدود زیادی به اجتناب از مشکل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ و یا برطرف نمودن آن نزدیک می نماید. بنابراین، یکی از بهترین شیوه ها برای دور نگهداشتن لپ تاپتان از داغ شدن بیش از حد، مراقبت ازآن خواهد بود
اگر متوجه شدید که لپ تاپ شما حرارت زیادی را تولید می کند و اگر پنکه آن را در فواصل زمانی کوتاه تری شروع به کار می کند، اولین کاری که باید انجام دهید مقداری نگهداری ابتدائی خواهد بود

-
پنکه های لپ تاپ خود را بررسی کنید: بهترین روش برای آنکه مطمئن شوید پنکه های لپ تاپ شما بطور صحیح کار می کنند، استفاده از یک نرم افزار تشخیصی خواهد بود زیرا پنکه ها در داخل بدنه ماشین قرار گرفته اند و گاهی اوقات باز کردن بدنه یک لپ تاپ می تواند ضمانت آن را باطل نماید. به سایت وب تولید کننده لپ تاپ خود رفته و ببینید که آیا یک ابزار تشخیصی عملکرد پنکه ها برای بارگذاری در آن وجود دارد یا خیر. اگر چنین ابزاری را پیدا نکردید، می توانید ابزار مشابهی را از یک فروشنده قابل اعتماد دیگر تهیه نمائید

-
دریچه های هوا را تمیز کنید، اکثر لپ تاپ ها از جریان هوا برای کمک به خنک نمودن خود استفاده می کنند.آنها در قسمت جلوئی بدنه به منافذ ورودی هوا و در قسمت عقبی بدنه به دریچه های خروجی هوا مجهز هستند. گرد و غبار یا سایر مواد می توانند این دریچه ها را مسدود کرده و جریان هوا را مختل نمایند. احتمالاً آسان ترین راه برای تمیز کردن دریچه ها این است که هوا فشرده را به داخل آنها بدمید. شما می توانید محصولات هوای فشرده را در هر فروشگاه تجهیزات دفتری پیدا کنید. شما همچنین می توانید دریچه ها را با یک پارچه نمناک ( نه خیس ) تمیز نمائید

-
تنظیمات بایوس لپ تاپ خود را بررسی نمائید: تنظیمات نرم افزاری وجود دارند که به کامپیوتر شما می گویند چه درجه حرارتی بیش از حد داغ است و پنکه ها باید در چه دمائی فعال شوند.

گاهی اوقات، بروز رسانی های

BIOS

باعث پیاده سازی تجدید نظرهائی در

 تنظیمات دمائی می شوند که می تواند به بهینه سازی خنک کنندگی لپ تاپ شما کمک کنند.

سایت وب تولید کننده لپ تاپ خود را برای یافتن یک بروز رسانی

BIOS بررسی نمائید، با اینحال مراقب باشید زیرا بروز رسانی سیستم نرم افزاری بایوس بسیار پیچیده تر از مراحل عادی کار در مورد سیستم عامل شما خواهد بود. ممکن است ترجیح دهید در این زمینه از پشتیبانی یک فرد متخصص استفاده نمائید

پس از آنکه سیستم خنک کنندگی کامپیوتر خود را در وضعیت بهینه قرار دادید، می توانید بر روی عادت های خود در زمینه کار با لپ تاپ تمرکز نموده و آنها را اصلاح کنید. اکثر این موارد، نکات بسیار رایج و آشکاری هستند: از لپ تاپ خود در زیر نور مستقیم خورشید استفاده نکنید، آن را از رادیاتورها و دریچه های هوا گرم دور نگهدارید و هرگز آن را در یک اتومبیل گرم روشن نکنید. یک عادت کاری که می تواند واقعاً مفید باشد، اما شاید تا حدودی عجیب به نظر برسد، این است که:لپ تاپ خود را از پاهایتان دور نگهدارید

حتی اگر سیستم خنک کننده لپ تاپ شما در کارآمدترین وضعیت ممکن عمل می کند، باز هم می توانید کار بیشتری انجام دهید. واقعیت عجیب این است که وقتی شما از یک لپ تاپ بر روی پاهای خود استفاده می کنید، عملاً در حال افزایش دمای آن هستید. هر سطح نرمی می تواند ورود و خروج جریان هوا از دریچه های خنک کنندگی را مختل نماید. این وضعیت در عین حال باعث می شود که گرما به بخش زیرزمین ماشین شما هدایت گردد. به همین دلیل است که گاهی اوقات کاربران پاهای خود را با لپ تاپهایشان می سوزانند

با اینحال، داغ شدن تدریجی لپ تاپ ها می تواند حتی زمانیکه آنها را مستقیماً بر روی یک میز قرار داده اید نیز روی دهد.شیوه های مختلف دیگری نیز برای اجتناب از این مشکل حرارتی وجود دارند. یکی از این راه حلها، استفاده از پایه لپ تاپ است که مقداری فاصله مابین قسمت تحتانی لپ تاپ شما و سطحی که در حال استفاده از آن هستید بوجود می آورد. این وضعیت اساساً فضایی را ایجاد می کند که حرارت می تواند از طریق آن دفع گردد. یک پایه معمولاً نوعی سطح باریک و تخت با پایه های کوتاه است و شما می توانید آن را بر روی پاهای خود یا میز کارتان قرار دهید. با یک یا دو اینچ هوا در زیر لپ تاپ، حرارت می تواند به آسانی منتشر شود و جریان هوای دریچه های خنک کننده کاملاً آزاد خواهد بود

گاهی اوقات، یک پایه می تواند از مواد خاصی نظیر آلومینیوم ساخته شده باشد که همانند یک حرارت گیر عمل می کند. این ابزار بطور فعالی گرما را از لپ تاپ جذب نموده و به خنک ماندن آن بیشتر کمک می کند.شیوه بعدی، استفاده از یک پد مخصوص لپ تاپ است. در این شیوه ( همانند حرارت گیر آلومینیومی ) شما ابزار خود را بر روی سطحی قرار می دهید که دمای آن را بطور فعال مدیریت می کند. این مدیریت حرارت می تواند به معنای یک استفاده از یک بالشتک عایق باشد که گرمای خروجی از لپ تاپ را جذب کرده و از پاهای شما محافظت می نماید. از سوی دیگر، بعضی از اینگونه پدها به پنکه های توکاری مجهز هستند که بطور فعال حرارت تولید شده توسط لپ تاپ شما را دفع می کنند

در حالیکه شما می توانید یکی از این ابزارهای خنک کنندگی را در هر فروشگاه تجهیزات الکترونیکی خریداری نمائید، احتمالاً وسایلی در منزل دارید که می توانید برای همین منظور از آنها استفاده کنید. یک میز پیک نیک کوچک می تواند بعنوان یک پایه لپ تاپ عمل کند. حتی یک سینی مشبک فر ( که معمولاً برای پخت شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد ) نیز می تواند بعنوان یک پایه لپ تاپ مناسب به کار گرفته شود

چیزی که باید به یاد داشته باشید، این است که خصوصیات حرارتی لپ تاپ شما بر حسب سن، محیط و مصرف برق آن دائماً در حال تغییر هستند. بنابراین حتی اگر یک چیدمان خنک کنندگی بی نقص را برای خود تدارک دیده اید،ممکن است بخواهید نوعی نرم افزار نظارت بر دمای قطعات مختلف ماشین را بر روی لپ تاپ خود نصب نمائید

 



:: برچسب‌ها: علمی", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:56



هدیه ی دخترک...

چهار شنبه 8 شهريور 1391

 در شهری دور افتاده، خانواده فقیری زندگی می‌کرد. پدر خانواده از اینکه دختر ۵ساله‌شان مقداری پول برای خرید کاغذ کادوی طلایی رنگ مصرف کرده بود، ناراحت بود چون همان قدر پول هم به سختی به دست می‏آمد. دخترک با کاغذ کادو یک جعبه را بسته‌بندی کرده و آن را زیر درخت کریسمس گذاشته بود

 صبح روز بعد، دخترک جعبه را نزد پدرش برد و گفت: بابا! این هدیه من است. پدر جعبه را از دختر خردسالش گرفت و آن را باز کرد. داخل جعبه خالی بود! پدر با عصبانیت فریاد زد: مگر نمی‌دانی وقتی به کسی هدیه می‌دهی باید داخل جعبه چیزی هم بگذاری؟ اشک از چشمان دخترک سرازیر شد و با اندوه گفت: باباجان! من پول نداشتم ولی در عوض هزار بوسه برایت داخل جعبه گذاشتم. چهره پدر از شرمندگی سرخ شد. دختر خردسالش را بغل و او را غرق بوسه کرد. دیروز به تاریخ پیوست. فردا معماست و امروز هدیه است



:: برچسب‌ها: داستان", ,

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:36



سنگ کلیه... ( بخوانید )

یک شنبه 5 شهريور 1391

 


سنگ کلیه بیماری جدیدی نیست. حتی می گویند، فرعون هم به بیماری سنگ کلیه مبتلا بوده و یکی از ویژگی های طبیب مشهورش، سینوهه، توانایی درمان درد سنگ کلیه بوده است. با پیشرفت علم پزشکی، درمانهای پیشرفته تری برای بیماری سنگ کلیه کشف و ابداع شده که سنگ کلیه را جزو بیماری های ساده دنیا کرده است

اما هنوز هم درد سنگ کلیه اگر نگوییم طاقت فرساترین دست کم یکی از وحشتناک ترین دردهایی است که تاکنون بدن انسان تحمل کرده است. به همین دلیل درباره چگونگی پیشگیری و درمان  درد سنگ کلیه با دکتر سید کاظم فروتن، جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار صحبت کردیم


همه ما سنگ کلیه را به عنوان یک درد وحشتناک پهلو  می شناسیم، آیا سنگ کلیه علائم دیگری هم دارد؟

سنگ کلیه می تواند بدون علامت باشد تا زمانی که کلیه را از کار بیندازد. یعنی ممکن است کلیه سنگ بسازد، علائم هم ندهد و کسی هم متوجه نشود و در نهایت روزی کلیه را نارسا کند. اما یکی از مهم ترین علائم سنگ کلیه درد است


این درد معمولا" شب ها شروع می شود و فرد را از خواب بیدار می کند. در واقع درد سنگ کلیه شدید و غیرقابل تحمل است. خانم هایی که تجربه زایمان را داشته اند و بیمار سنگ کلیه هم هستند، می گویند، درد زایمان قابل مقایسه با درد سنگ کلیه نیست. واقعا" این بیماران هنگام درد خیلی زجر می کشند. یکی دیگر از علائم سنگ، تغییر رنگ ادرار به صورت خونی یا رنگ چای شدن است. بعضی از بیماران سنگ کلیه، با علامت عفونت مراجعه می کنند. در این موارد، سنگ کلیه جزو اورژانس های پزشکی است و باید فورا" به آن رسیدگی شود

 

بقیه در ادامه مطلب

 

 



:: برچسب‌ها: پزشکی", ,
ادامه ی مطلب ...

نوشته شده توسط مهران بدیعی در ساعت 14:47



درباره



به وبلاگ من خوش آمدید. سعی میکنم واسه همتون مطالب جالب و خوندنی داشته باشم.با نظرتون به من کمک کنید.ورودتون رو پیشاپیش تبریک میگم خوش آمدید.
mehran_esa2@yahoo.com


مطالب پیشین

فروش پنل ارسال پیامک تبلیغاتی با بهترین امکانات و ارزانترین قیمت
ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی با ارزانترین قیمت
عکس های قدیمی بهبهان
عکس های قدیمی کشف حلقه زرین ارگان بهبهان1368
7نکته در مورد خندیدن
8خطری که پیتزا دارد!!
آیا خوردن خمیر دندان ضرر دارد؟
صابون بهتر است یا شیر پاک کن؟
برای جلوگیری از سرماخوردگی زنجبیل مصرف کنید
6نکته مهم درکاربا کامپیوتر
مجیدی ودخترش در رستوران
دوست یابی کنید یا دوستانتان را بیشتر کنید!
راهکارهایی برای رفع استرس
گوشی موبایل را 100درصد شارژ نکنید
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن
کوتاهترین خلبان جهان
کشف جسد پزشک تهرانی پس از18سال
زود بخوابید تا سلامت باشید
خشوع امام صادق(ع) در لبیک گفتن
بنر کلوب




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behbahanfun
This Template By Theme-Designer.Com